Medicus_Plesner Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Er det noen som har noen erfaringer å dele når det kommer til spørsmålene fra sensor? Pleier disse å dreie seg om elevens problemstilling, eller kan spørsmålene variere i alt fra vikingtiden fra VG2-historieboka eller andre temaer som slettes ikke har noen sammmenheng med valgt problemstilling? Min problemstilling: Hva er de grunnleggende og utløsende årsakene til at første verdenskrig fant sted? Jeg er klar over at dette selvfølgelig kan variere fra sensor til sensor, men jeg er allikevel litt nysgjerrig på hva folk har erfart på sine eksamener Lenke til kommentar
smedis Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hei. Har ingen stor erfaring med eksamensavvikling på VG, men vil kunne tru at spørsmål i løpet av samtalen etter ditt foredrag, hovudsakelig kommer til å dreie seg om ein utdyping av din valgte problemstilling. Dette skal være beskrevet i eksamensinstruksen for skolen/samarbeidsskolene. Slik som eg beskriver det ovenfor er praksis i grunnskolen, og vil finne det vanskelig å tru at det på VG forventes at du skal ha oversikt over absolutt heile historiepensumet når du sjølv skal velge ein problemstilling og legge fram. Uansett, sjekk med din faglærer, han veit forhåpentligvis meir om prosessen for din eksamen. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå