AnjoEntertainment Skrevet 12. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Jeg har da 5 mb opp, 25 ned og omtrent 20-40 i ping. Routeren min er en Netgear WNDR3800 (med andre ord en veldig god router), og nettet går som det suser. Routeren er knappe to meter vekke fra meg, og jeg har ingen forstyrrelser på kanalen min. Alt er tipp topp! Men! Når jeg skal spille spill ligger pingen min på enkelte servere (hvor det før på gamlerouteren var 50-70) nå på 90-100. Dette er for mye for at jeg skal få glede av å spille. Eventuelle årsaker til dette? Noen som har tips? Link til router: http://www.netgear.c...e/wndr3800.aspx Håper helst på svar fra noen som har vært borti lignende, og/eller har litt peiling. Endret 12. juni 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 12. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2012 Siden routeren er bare 2 meter unna, kan du jo prøve med kabel? Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Siden routeren er bare 2 meter unna, kan du jo prøve med kabel? Glemte å nevne at jeg har gjort det. Ingen forskjell i ping, bortsett fra usle 5-6... 100 vil bli til, tja, 91. Endret 12. juni 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 12. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2012 Prøvd og fabrikkresette routeren? Eller det finnes noe QOS instillinger i routeren som er feil? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2012 Hvilke spill er det snakk om og hvor er serverne lokalisert? Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2012 Hvilke spill er det snakk om og hvor er serverne lokalisert? Det er snakk om Jedi Academy. Serverne aner jeg ikke hvor er... Lenke til kommentar
sanscript Skrevet 12. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2012 Generelt sett, når spillet kommuniserer med servern(e) vil den komme innom temmelig mange "punkter", som kan gi høy ping (forsinkelse). Pinget vil da være avhengig av hvor mange/store oppdateringer den foretar (hvordan den er programmert), hvor raske "punktene" underveis er, inngangsbiten til serverne, og antall spillere. Spiller kun EVE Online selv, men du kan jo sjekke "Jedi Academy +ping" på bing/google. Det er ikke uvanlig med noe høy ping enkelte plasser... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Hvis du vil undersøke forsinkelse, så last ned programmet Pingplotter. Det viser alle hopp fra deg til den serveren du legger inn. Når du sier du ikke vet hvor serverne befinner seg, så bør du skjerpe forståelsen av begrepet latency (aka "ping"). Det er nemlig et parameter som måler toveis forsinkelse mellom to punkter. Verdien man ender opp med er i hovedsak avhengig av avstand og forsinkelse i leddene underveis. Beliggenheten til de to punktene har dermed alt å si for sluttresultat og hvordan man skal tolke det. Ligger f.eks server i USA, så kan man pr dato regne med å ligge på rundt 200ms fra Norge. Ligger serveren i Oslo vil latency ligge kanskje på 20ms eller mindre. Vær obs på at trafikk i nettverket ditt (internettporten spesielt) vil påvirke latency. Det blir kø av datapakker som skaper forsinkelse ved høy prosentvis belastning. Man bør derfor måle forsinkelse med null belastning først. Krypter trådløsnett for å få kontroll på inntrengere. ----------- Når man så har funnet ut av dette, så kommer neste spørsmål. Er programmet avhengig av åpne porter i router? Har nettverket ditt et routermodem som kan blokkere porter, eller har nettleverandøren blokkert porter pga infiserte datamaskiner? Endret 13. juni 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Har nettverket ditt et routermodem som kan blokkere porter? Ja. Og Jedi Academy har ikke åpnet noen porter selv. Det merkelige er at den gamle routeren hadde ganske grei ping hva spill angikk, mens den nye ser ut til å ha et (kanskje mer) realistisk, men også begrenset bilde av det. Den serveren jeg prøver å kontakte mest tror jeg ligger i Tyskland. Endret 13. juni 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 UDP port 29060 - 29062 og 29070 - 29081 skal være åpen i spillet. Dvs at du må åpne både i routermodem og i router. Det enkleste pleier å være å sette routermodem i bridge (dvs som et modem) og så bruke UPNP i Netgear og spillmaskin. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2012 UDP port 29060 - 29062 og 29070 - 29081 skal være åpen i spillet. Dvs at du må åpne både i routermodem og i router. Det enkleste pleier å være å sette routermodem i bridge (dvs som et modem) og så bruke UPNP i Netgear og spillmaskin. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå