Gå til innhold

Kreve garanti på ødelagt skjerm?

Anbefalte innlegg

Hei, 23.08.11 kjøpte jeg en Samsung Syncmaster P2770FH 27" fra DustinHome, og nå såvidt ett år senere har det oppstått en feil. Det går en tynn (1 pixel bred) blå vertikal linje fra topp til bunn av skjermen og er der så lenge skjermen står på (uavhengig av hva den er koblet til). Linjen dukket opp helt tilfeldig en dag da jeg spilte spill på pcen og er svært irriterende.

Slik ser den ut:

20120612234716.jpg

Jeg har aldri behandlet skjermen på noen som helst måte som kunne ha forårsaket denne feilen og mener derfor jeg har retten på gratis reperasjon ettersom det er to års garanti.

Men det jeg lurer på nå er hvem skal jeg kontakte og hva skal jeg fortelle/kreve? DustinHome har en egen mail for reklamasjon, er det der jeg skal kreve garantien? Eller må jeg kontakte Samsung og henvende meg til de? Og siden det står at garantien inkluderer "Hente-/leveranseservice", betyr det at jeg ikke trenger å betale frakten?

Takker for svar :)

Endret av Ferd!s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du reklamerer til butikken du kjøpte den fra, og nevner også for dem at du vil ha dekt frakten. Mulig de sender frankering du kan bruke, evt. bør du ta vare på kvitteringen for porto.

Såfremt feilen dekkes av forbrukerkjøpsloven har du krav på at de dekker frakten, men det kan hende du blir eksplisitt nødt til å be om det.

Lenke til kommentar

Du har fem års reklamasjonstid på det meste av elektronikk her i Norge, så du har ditt på det tørre. Send en høflig og hyggelig e-post til Dustin Home der du beskriver feilen, så er jeg sikker på at de fikser det for deg. Som personen over sier, så får du enten tilsendt klistrelapp med porto, ellers så sender du for egen regning, beholder kvittering, og får igjen pengene i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...