deve87 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Tenkte jeg for morroskyld skulle teste Linux OS. Så jeg fikk installert Red Hat Enterprise Linux 6 x64 system på datan.. På min forige WinXP x64 system styrte jeg hovedPCn via Radmin Viewer 3 (Terminal Desktop). Det samme er mulig på en linux PC. Der hvor en Windows marskin styrer en Linux marskin med bilde og det hele.. Problemet er etter jeg installerte x11vnc (som er serverprogrammet for linux os) Så vet jeg ikke hvordan jeg åpner det Enkelt å greit! StyrePCn er en bærebar Windows 7 Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Har du ikke et menyvalg "System->Preferences->Remote Desktop" der du kan styre dette ? Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Jo, men klarer Windows PCn å koble seg opp mot det? Har prøvd det, men får ikke kontakt! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Hva slags client program har du testet med da ? Vanlig "windows terminal services client" (RDP) ? VNC protokollen krever egen klient, har du en slik ? Hvis ikke, google "tightvncserver". Edit: Sjekket litt og det virker som Gnome sin desktop sharing bruker Vino og da er det VNC som er protokollen ikke windows sin RDP. Endret 13. juni 2012 av Topguy Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) vnc suger, bruk nx. Du kan laste ned Red Hat server pakker og windows klient her: http://www.nomachine.com Endret 14. juni 2012 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå