Gå til innhold

farger på tven..

Smal

Anbefalte innlegg

har nettop fått meg Acer travlemate 660... http://www.acer.co.th/product/travelmate/660/ men når jeg kobler den til tven for å se filmer der blir det bare svart hvit... hadde samme problemet med min stasjonære før men det løste seg med noe composite greier... men jeg finner ingenting i innstillingene som har noe med det å gjøre.. har testa (nesten) alt.. noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få farger?? har de nyeste driverne...

skjermkortet heter Intel® 82852/82855 GM/GME Graphics Controller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

Hadde AKKURAT samme problemet! På den stasjonære var alt greit, der kunne man bare endre til composite. Men ingen innstillingsmuligheter på den bærbare. Og jeg merket at det faktisk funket på noen TV'er.

Løsningen ble en liten kabelsnutt du fester til s-vhs-kabelen. Colorfix, tror jeg den heter. Kjøpte den på Absolutt Data i Bergen for ca. 70 kr. Da er ALT i farger, og du trenger ikke å endre NOEN innstillinger.

Lenke til kommentar
Løsningen ble en liten kabelsnutt du fester til s-vhs-kabelen. Colorfix, tror jeg den heter. Kjøpte den på Absolutt Data i Bergen for ca. 70 kr. Da er ALT i farger, og du trenger ikke å endre NOEN innstillinger.

Eller kjøp tilsvarende hos Biltema for kr 29,90.

:smile:

Men husk at dette kun løser problemet hvis TV ikke støtter s-video. Hvis problemet f.eks. er drivere, hjelper det ikke.

Lenke til kommentar

Mulig det er et problem for deg, men jeg kjøper det jeg skal ha. Problemet er heller at det nesten alltid er utsolgt for en av tingene jeg skal ha. Sist jeg var på Biltema, skulle jeg kjøpe to produkter. Begge var utsolgt, og jeg gikk tomhendt ut.

Lenke til kommentar

Har ikke sett den på noen webshop, men har et annet forslag.

Hvis du finner en radio/TV-butikk som har kabler og overganger fra OSK (en av de største i Norge), spør om de har eller kan skaffe varenr 303336. Dette er tilsvarende overgang. Den vil vel koste ca 50 - 60 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...