Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hei, vil få vekk litt fett spesielt rundt magen og lårene. Jogger én til to ganger i uken, vil også si at jeg spiser sunt. Bør jeg jogge mer? Bruker også å ta én styrketrenibgsøkt etter at jeg har jogget. Hva mer kan jeg gjøre. Vekt bryr jeg meg ikke om, ér mer hvordan jeg ser ut. Saxy98 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Du burde spise mindre og/eller trene mer. Det er mest å hente på kostholdet. Legg deg på et kaloriunderskudd på 500 - 1 000 kcal i døgnet. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Spis enda sunnere. I mengder som gjør at du ikke overstiger ditt kaloribehov. Kaloribehovet ditt finner du her (http://www.kalorikalkulator.no/). Edit; ville også erstattet jogginga med to intervalløkter. Endret 12. juni 2012 av Anaio Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 er du født i 98 så trenger du ikke bry deg da. mange er lubne på starten.. hvor lenge jogger du? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Start med styrke trening, få inn riktig teknikk med lette vekter. Så holder du på med det en god stund før du starter med tyngre, da har du ett awesome grunnlag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jogger 30-40min, prøver å legge inn én 4x4(det det heter?). Spiser bare grovt brød, og mye grønnsaker til middag. Hvordan finner jeg ut hvor mye cal det jeg spiser inneholder? Ér fet meningen at jeg skal gå rundt sulten? Skal jeg spise mer før treninger? Vil si at jeg ér én av de mer aktive personene i klassen. Jeg ér ganske god i sport, jeg går mye på ski om vinteren, og går lange turer hver helg i skogen om sommeren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Ligger noen1kg vekter her, men ér det noen andre øvelser jeg kan gjøre? Armhevninger, situps, planken har også én teningsmaskin so man trener magen på. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jogger 30-40min, prøver å legge inn én 4x4(det det heter?). Spiser bare grovt brød, og mye grønnsaker til middag. Hvordan finner jeg ut hvor mye cal det jeg spiser inneholder? Ér fet meningen at jeg skal gå rundt sulten? Skal jeg spise mer før treninger? Vil si at jeg ér én av de mer aktive personene i klassen. Jeg ér ganske god i sport, jeg går mye på ski om vinteren, og går lange turer hver helg i skogen om sommeren. Når det kommer til å gå ned i vekt er det ikke så viktig hva du spiser, men hvor mye du spiser. Selvfølgelig er det best å spise sunt, men en kan fint legge på seg selv om en kun spiser sunn mat. Pass på at du får i deg nok proteiner, vitaminer og omega 3, men at du ikke overstiger kcal du trenger for å gå ned i vekt. Det er ikke meningen at du skal gå rundt å være sulten. I begynnelsen vil du nok merke at du spiser mindre enn før, men etter noen dager vil det gå veldig bra. Du trenger ikke å spise mer før treninger, men du kan gjerne legge inn litt karbohydrater rett før så du har energi til treningen. For finne ut hvor mange kcal du får i deg kan du enten bruke diverse kalkulatorer på nett, eller telle alle kcal du spiser. Om du for tiden verken går opp eller ned i vekt, er dettte da så mange kcal du forbrenner. Skal du ned i vekt legger du deg da på 500 - 1 000 kcal mindre, og du vil gå ned 0,5 - 1 kg i uken, noe som er passe tempo. Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 du slanker deg jo selvfølgelig vis du går uten mat og er sulten, men det er ikke sunt. Hvor gammel er du og hvor mye veier du?? Lenke til kommentar
sanscript Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Vil absolutt ikke anbefale å gå for drastisk til verk med treningen... dersom du er ca 14 og jente, vel og merke. Ikke vet jeg. I værste fall kan det gå ut over balansen i kroppen... De første 16-21 årene utvikler man seg temmelig mye. Som ZiPe nevner, mange vokser av dette etterhvert. Ikke fokuser på calorier - spis heller godt, sunt og variert. Dvs. unngå produkter med for mye sukker i. Riktig kosthold ER viktigst - deretter kommer treningen. For mye fokus/telling av calorier fører mye dårlig psyke med seg. Vil anbefale deg å kutte ut knekkebrødet, og heller spise en god frokost blanding med juice eller soyamelk, evt med nøtter. Prøv uten kumelk. Spis lite og ofte. Jeg har 5-9 måltider om dagen og har ok vekt. Det er normalt at man føler seg noe sulten når man endrer kostholdet. Er du sulten - spis! ;-) Det er mange som vegrer seg for alt som har med fett å gjøre, men fett er faktisk livsviktig for mange funksjoner for kroppen, bla. muskler/hormoner. Så det å ta omega3/olivenolje med grønnsaker og holde seg unna fast fett/smør er en god start. Fett er også en energikilde, mye mere enn karbohydrater, men tar lengre tid før denne er utvunnet i kroppen. Når det er nevnt - det holder det med å jogge/mosjonere litt hver dag. Evt starte med en kort joggetur om morgene, for da øker du forbrenningen, som varer lenger ut på dagen. Drikk mye vann, spesielt nå på sommeren. Jeg tar endel omega3, ca 3-4 timer før treningen, og føler det fungerer. Etter er det viktig å bygge opp musklene med litt av raske karbohydrater og mye proteiner. (musklene svekkes når de blir brukt mye). En nøtteblanding kan fungere ypperlig til dette. Men, uansett hva du velger, bruk tid og finn ut av hva som passer deg best... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) du slanker deg jo selvfølgelig vis du går uten mat og er sulten, men det er ikke sunt. Hvor gammel er du og hvor mye veier du?? 14 år og gutt Veier 63kg og er 178cm Vil absolutt ikke anbefale å gå for drastisk til verk med treningen... dersom du er ca 14 og jente, vel og merke. Ikke vet jeg. I værste fall kan det gå ut over balansen i kroppen... De første 16-21 årene utvikler man seg temmelig mye. Som ZiPe nevner, mange vokser av dette etterhvert. Ikke fokuser på calorier - spis heller godt, sunt og variert. Dvs. unngå produkter med for mye sukker i. Riktig kosthold ER viktigst - deretter kommer treningen. For mye fokus/telling av calorier fører mye dårlig psyke med seg. Vil anbefale deg å kutte ut knekkebrødet, og heller spise en god frokost blanding med juice eller soyamelk, evt med nøtter. Prøv uten kumelk. Spis lite og ofte. Jeg har 5-9 måltider om dagen og har ok vekt. Det er normalt at man føler seg noe sulten når man endrer kostholdet. Er du sulten - spis! ;-) Det er mange som vegrer seg for alt som har med fett å gjøre, men fett er faktisk livsviktig for mange funksjoner for kroppen, bla. muskler/hormoner. Så det å ta omega3/olivenolje med grønnsaker og holde seg unna fast fett/smør er en god start. Fett er også en energikilde, mye mere enn karbohydrater, men tar lengre tid før denne er utvunnet i kroppen. Når det er nevnt - det holder det med å jogge/mosjonere litt hver dag. Evt starte med en kort joggetur om morgene, for da øker du forbrenningen, som varer lenger ut på dagen. Drikk mye vann, spesielt nå på sommeren. Jeg tar endel omega3, ca 3-4 timer før treningen, og føler det fungerer. Etter er det viktig å bygge opp musklene med litt av raske karbohydrater og mye proteiner. (musklene svekkes når de blir brukt mye). En nøtteblanding kan fungere ypperlig til dette. Men, uansett hva du velger, bruk tid og finn ut av hva som passer deg best... Tar tran hver dag, tran inneholder omega 3, ikke sant? Endret 13. juni 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Veier du bare 63 kg, og er 178 cm høy så se bort i fra mine innlegg. Du burde ikke slanke deg. Du har en BMI som ligger på grensen mellom normal og undervektig. Nå er BMI beregnet på voksne, men det sier uansett litt om hvor du ligger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Men er fettet jeg vil få bort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Merker uansett at condisen er dårligere enn da jeg spilte forball. Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg veier 53kg 182 høy. 16 år Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Spis enda sunnere. I mengder som gjør at du ikke overstiger ditt kaloribehov. Kaloribehovet ditt finner du her (http://www.kalorikalkulator.no/). Edit; ville også erstattet jogginga med to intervalløkter. Med måte. Husk at nøtter, fet fisk og oljer er sunt, men det kan allikevel inneholde like mange kalorier som usunn mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå