Gå til innhold

Oppgradere gaming rigg. Trenger tips

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg gamer mest FPS spill som B3 og kommende titler, samt aktuelle MMO spill (stwor nå) og litt SC2. Min nåværende rigg tar dette greit, men jeg ønsker å oppgradere mest for å være klar for kommende titler. Jeg bygger selv, men jeg har ikke brukt så mye tid i de senere år på å følge med på standarder osv. Så jeg håper på at noen tar seg tid til å hjelpe litt :)

Nåværende utstyr:

- 2xGainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (SLI)

- Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K

- ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Jeg tenkte at grafikkortene bør byttes ut snart. Bør jeg fortsette med SLI? Når må jeg oppgradere hovedkort?

Jeg overklokker ikke, og jeg er klar for å betale 4-5000,- for en oppgradering av grafikkort. Om dette betyr at jeg må/bør oppgradere hovedkort gjør jeg selvsagt det. Jeg vet ikke hvor flaskehalsen er minst her så jeg setter pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste oppgrderingen må vel være skjermkort og SSD.

Skjermkort: GTX680

SSD: Crucial, Samsung eller Intel :)

For så vidt enig i forslaget, men hvorfor oppgradere en fungerende rigg før det er nødvendig. Prisene vil bare fortsette å synke. Hvorfor ikke heller prøve en overklokk når du har maskinvare som tåler det.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar :) jeg har SSD systemdisk nå. Vurderer skaffe en som gaming partisjon også. Men singel GPU vs SLI? er det noen vits? Dere som kjenner spillene litt, er det noe å hente? Jeg har pleid å vente til GPU'en er litt billigere for så å kjøpe to stk, vet ikke om det er slik med dagens skjermkort også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...