frk.anna Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hei. Jeg er O-løper og skal nå gå til anskaffelse av en GPS-klokke slik at jeg kan legge inn nøyaktig hvor jeg har løpt på PC i etterkant av et løp for å evaluere løpet. Dette er klokkens hovedoppgave, men andre finesser er jo også fint Noen som har erfaringer/tips og dele om bla. valg av GPS-klokke? Den må tåle både kraftig regnvær og en "svømmetur" i myra. Takk! Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Jeg løper med Garmin Forerunner 205, og den gjør i hvertfall jobben greit. Dette er en relativt rimelig modell uten pulsklokke. Men den er gammel og ikke i salg så mange steder nå lenger. Jeg ville nok primært sett på en nyere modell, f.eks. Forerunner 310 XT. For å få best mulig gps-nøyaktighet lønner det seg å la klokken ligge i ro på bakken med fri sikt i flest mulig retninger til den har låst signalet til satelittene. Du trenger også et program for å sette sammen kart og gps-signal. Standardvalget her er Quickroute Endret 14. juni 2012 av -trygve Lenke til kommentar
frk.anna Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Ja, har lest en del om Forerunner 310 XT, men den er veldig stor (?). Virker som en suveren klokke, så det er bare størrelsen - og vekten jeg er usikker på. - Er dette noe man tenker på underveis i økta, eller bare når du står der med klokka i butikken? Takk for tips Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Nei, jeg tenker ikke på størrelsen når jeg løper. Men det er ikke akkurat en klokke å ha på seg til hverdags... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå