AnonymDiskusjon Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hei, Jeg har prøvd å lese meg opp til dette, men klarer ikke helt få oversikt. Det har seg slik at vi venter barn, og befinner oss nå tidlig i svangerskapet. Jeg er fulltidsstudent og mottar lån/stipend med full sommerjobb og deltid fra og med høsten. Studiene avsluttes til våren 2013, etter at barnet har kommet til verden. Eksakt termin er ikke undersøkt ennå (men vil sannsynligvis være feb-mars 2013) Hun har pr. nå bare blitt lovet noen vakter, samt mulighet til å studere fra og med høsten. På grunn av dette med barnet anses det vanskelig å kunne flytte til studieplassen, og det kan derfor bli veldig vanskelig å følge opp fagene ved å lese seg opp selv og dukke opp på eksamen. Videre ligger tankene rundt dette å prioritere jobb fremfor skole, ettersom situasjonen er slik den er. Jeg lurer derfor på hvordan støtteanordningen fungerer for oss to. Vi bor sammen og skal ha felles omsorg for barnet. Hvis noen har vært i samme situasjon selv så tar jeg gjerne i mot råd for hvordan vi burde legge opp løpet nå i svangerskapet, da dette helt sikkert påvirker stønadsordningen. Anonym poster: 391fe12ac7bdfdfc6355e98d5eedee05 Anonym poster: 391fe12ac7bdfdfc6355e98d5eedee05 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Nå er ikke jeg 100% sikker, men samboeren min sa noe om at alt studielån ble slettet hvis en fikk barn i 4. år av en fem års utdannelse. Kan være noe å sjekke opp :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå