Fish Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Heisann, Til jul fikk karakteren 4 i kroppsøving. Nå har jeg fått vite karakteren for sommeren - 3. Jeg har levert legeattest på at jeg ikke kan yte fullt pga. en fotskade som jeg fikk ifjor sommer. Jeg mener å ha hørt at man har krav på varsel om nedsatt standpunktkarakter på et så tidlig tidspunkt at man kan gjøre noe med det. Kan noen sende meg en link, evt. en paragraf? Takk EDIT: Jeg går i 10. klasse på ungdomsskolen Endret 12. juni 2012 av PostSpareBanken Lenke til kommentar
felicity Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Det er ikke noe praktisert krav du har på grunnskolen. Du har et kontaktmøte i løpet av semesteret der du får representert hvordan du ligger an i fagene. Utover det anbefales det å spørre faglærer direkte der du er usikker. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hva med videregående da? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde et kontaktmøte, men gymlæreren min hadde glemt å sende det til kontaktlærer. Han skulle ettersende det til oss, men det skjedde aldri. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde et kontaktmøte, men gymlæreren min hadde glemt å sende det til kontaktlærer. Han skulle ettersende det til oss, men det skjedde aldri. Da ligger ansvaret dessverre på deg selv. Du må spørre om det du trenger å vite. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde et kontaktmøte, men gymlæreren min hadde glemt å sende det til kontaktlærer. Han skulle ettersende det til oss, men det skjedde aldri. Da ligger ansvaret dessverre på deg selv. Du må spørre om det du trenger å vite. Nei? Det er gymlærerens ansvar! Lenke til kommentar
Fish Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor er det min skyld at han glemte å sende meg vurdering? Jeg har alltid trodd at jeg ligger på 4 i faget, helt til jeg fikk standpunktkarakteren min.. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde et kontaktmøte, men gymlæreren min hadde glemt å sende det til kontaktlærer. Han skulle ettersende det til oss, men det skjedde aldri. Da ligger ansvaret dessverre på deg selv. Du må spørre om det du trenger å vite. husker jeg spurte om det 3-4 ganger, skjedde aldri. er det da mitt ansvar å bryte meg inn om natten for å ta en titt på min karakter? Lenke til kommentar
felicity Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Nei? Det er gymlærerens ansvar! Formelt sett er det lærerens ansvar, ja, men organiseringen på grunnskolen er så ute av proporsjon at hver elev er nødt til å ta ansvar for seg selv. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Hvordan grunnskolen er organisert skal jo ikke jeg ta hensyn til, så lenge det står et sted i lovverket at jeg har krav på ditt og datt så har jeg søren meg det og! Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Noen som vet på om man har krav på varsel i vgs? Synes det burde vært en slik regel i skolen! Lenke til kommentar
emwa Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Noen som vet på om man har krav på varsel i vgs? Synes det burde vært en slik regel i skolen! Enig! Kjipt å gå ned i karakter. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Noen som vet på om man har krav på varsel i vgs? Synes det burde vært en slik regel i skolen! Enig! Kjipt å gå ned i karakter. Det er vel værre å ikke få vite at man stryker i faget? Lenke til kommentar
emwa Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg gikk ned i karakter i to fag fra 1. til 2. termin, og jeg fikk ikke noe varsel i hvert fall. På en annen side er skolen jeg går på svært uorganisert. Har en kontaktlærer som (tydeligvis) ikke klarer å føre inn karakter for orden og oppførsel, samt atferd. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg mener å ha hørt at man har krav på varsel om nedsatt standpunktkarakter på et så tidlig tidspunkt at man kan gjøre noe med det. Kan noen sende meg en link, evt. en paragraf? Det gjelder kun orden/oppførsel. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg gikk ned i karakter i to fag fra 1. til 2. termin, og jeg fikk ikke noe varsel i hvert fall. På en annen side er skolen jeg går på svært uorganisert. Har en kontaktlærer som (tydeligvis) ikke klarer å føre inn karakter for orden og oppførsel, samt atferd. Orden og atferd pleier å bli satt en god del senere enn fagkarakterer, gjerne blant de siste dagene på skolen. Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 I den videregående skolen har man ikke krav på varsel dersom man går ned i standpunktskarakter eller får karakteren 1. Man har kun krav på varsel dersom man står i fare for å ikke få vurdering i faget. Kilde: Forskrift til opplæringslova. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 I den videregående skolen har man ikke krav på varsel dersom man går ned i standpunktskarakter eller får karakteren 1. Man har kun krav på varsel dersom man står i fare for å ikke få vurdering i faget. Kilde: Forskrift til opplæringslova. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå