frenoh Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hei! Har blitt trukket opp til eksamen for religon i dag og kunne gjerne trengt litt hjelp på veien. Som sagt har jeg 48 timers forberedelse på meg, der jeg skal lage en powerpoint å presentere. Oppgaven: Enhver tenker er preget av tid og sted og den tradisjonen han eller hun lever innenfor. Men forestill deg likevel at de tre filosofene ( sokrates, Descartes og Kofutse) du har arbeidet med, kunne ha snakket sammn og forstått hverandre. Forsøk å finne mulige møtepunkter for en slik samtale. Hva ville de kunne være enige om? Hvor ville veiene skilles? Er det mulig at de kan kaste lys over hverandre? Det kan også være nyttig å tenke ut fra begrepene virkelighetsoppfatning, menneskesyn og etikk. Er det noen her ute som muligens har nyttig info om akkuratt dette emnet? og hvordan jeg kan gjøre dette best mulig, eller en grei karakter midt på treet. Hvis det er noen som er villig til å gi meg noen tips, på forhånd takk! Lenke til kommentar
stekstek Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Det var en vanskelig oppgave, har ikke så mye jeg kan hjelpe med, blir selv trukket i morgen! Men det blir jo nesten en liten sammenligning inni den oppgaven der Lenke til kommentar
frenoh Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Det er en litt krevende oppgave, og jeg sitter litt fast her jeg sitter.. Har satt meg opp til å sammenlikne hvordan de selv levde og hvordan de gjorde det samt hva de hadde til felles. Lykke til i morgen! Lenke til kommentar
stekstek Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Tror det hørtes lurt ut:) Og takk det samme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå