Stig- Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hei, Har komt opp i muntlig spansk, i VG2. Oppgaven er at jeg skal snakke om spansktalende i Norge. Noen nøkkelord er med: mangfold, årsak og utfordringer for innvandrerne og lokalbefolkning. Noen av dere som har noen tips til viktige ting å ha med ? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 De eneste spansktalende som har kommet i ganske stort antall, er vel chilenere (flyktninger fra Pinochet?) Eller er det også andre grupper i Norge? Lenke til kommentar
Stig- Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Ja det stemme ganske så bra. Har du noen utfordringer du føle vi i samfunnet har på grunn av innvandrere? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Chilenere er en gruppe som jeg føler er uproblematisk, fordi jeg antar det ikke kommer flere lenger. Tror også at de oppfattes som blide mennesker. De er vel katolikker, og er dermed litt forskjellige fra norske protestanter, men det er liksom ingen som blir mobbet for å gå i den katolske kirka. Det eneste jeg kan tenke på er at Sør-Amerika er et kontinent der det foregår mye dyrking av narkotika og dermed smugling, noe som vi så i Bolivia-smuglingen. Men igjen, dette hadde ikke noe med Chile å gjøre. Jeg vet heller ikke om de dyrker narkotikaplanter i Chile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå