Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen muntlig RLE(2012): Til alle som har kommet opp i Rle post HER

Anbefalte innlegg

Hmm, det var en vanskeligere oppgave enn hva vi fikk, ettersom våre hadde direkte tilknytning til boka. Måtte fortelle om buddhismens lære på del 1 og sammenligne med en tekst, og på del to måtte jeg snakke om humanismens historie og sammenligne humanismen og kristendommen.

Skulle nok klart å fått ganske god karakter på din oppgaven også, men den var betydelig vanskeligere enn hva vår. Vår lærer baserte oppgavene på hva vi hadde jobbet med i år, så vi var klar over på forhånd at vi ikke kunne få oppgaver om f.eks. jødedom eller hinduisme.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Har blitt trukket opp i RLE rett og galt i dag.

Oppgaven sier:

"Presenter og samanlikn ulike etiske tenkjemåtar. Få fram fordelar og ulemper ved desse"

Noen som har tips til hva jeg bør skrive om og trekke inn?

Hvorfor har du fått oppgaven allerede nå??

Lenke til kommentar

Oppgaven sier:

"Presenter og samanlikn ulike etiske tenkjemåtar. Få fram fordelar og ulemper ved desse"

Fordi vi har eksamen i morgen...

Jeg fikk faget i går, men oppgaven i dag.

Oppgaven sier:

Jeg fikk faget i går, men oppgaven i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kom opp i RLE og får vite oppgaven i morgen. Noen som har noen tips til hva jeg burde lese gjennom eller se litt på for å forberede meg til i morgen?? Hva er det viktigste, hva kan være lurt å se litt ekstra på o.s.v Jeg er åpen for alt :D

Hilsen en jente med total eksamensangst :omg:

Lenke til kommentar

Jeg kom opp i RLE og får vite oppgaven i morgen. Noen som har noen tips til hva jeg burde lese gjennom eller se litt på for å forberede meg til i morgen?? Hva er det viktigste, hva kan være lurt å se litt ekstra på o.s.v Jeg er åpen for alt :D

Hilsen en jente med total eksamensangst :omg:

Les på sammendragene og få kontroll over pensum slik at du kan sette i gang med oppgaven med en gang du får den.

Eksamen er ingenting å ha angst for, det er bare en vurderingssituasjon. Bare lat som du skal informere vedkommende om det du har lært i RLE - no big deal. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg skal ha eksamen i morgen. Jeg kom opp i Rle, temaet Katolsk og ortodoks kristendom! Jeg har problemstillingen, Hva er ulikhetene mellom kirken, gudstjenesten og ledelsen i den katolske og ortodokse kristendom?
Vet dere noen forskjeller? Å hva burde jeg forbrede meg på forhånd med? Hva burde jeg kunne generelt om? Liksom av pensum? :wee: Gruer meg, håper på svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...