Terrasque Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) At Yahoo bruker det bryr jeg meg veldig lite om, er ikke de snart konk uansett? Og jeg har lest artikler om det, men jeg er fortsatt uenig i at det er en god måte å lage nettsider på. Uenig kan du være, men det er fortsatt både en gyldig, effektiv OG helt kurant metode. Det at du ikke liker det har ikke noe med det å gjøre. Om du prøver å åpne en side som kjører med flush så vil det se ut som om nettsiden laster og laster (venter på alle elementene). Det er faktisk fordi den fremdeles venter på alle elementene... Siden programmet ikke er ferdig å kjøre. Men når du bruker ajax, så ser det ut som at siden er ferdig, mens den ikke er ferdig allikavel.. Jeg er 20 år gammel og har hatt webutvikling som hobby siden jeg gitt på barneskolen. Stilig. Jeg er 28 og har holdt på med programmering siden barneskolen. Og web siden.. Siden før cookies var utbredt, faktisk. Poenget var? Uansett, du har enda ikke svart på mitt spørsmål. "Hva tjener du med å bruke ajax i dette tilfellet?" Det eneste du har sagt hittil er : 1. Kule folk bruker ajax, 2. Da vil jeg bruke ajax også. Og kanskje 3. Jeg syns 4 linjer med kode er mer avansert enn en ekstra side, ajax, client side error handling osv osv. Dessuten mener jeg at vi ikke bør gjøre slikt, uten å si noe hvorfor (noe som sikkert har noe med 1. og 2. å gjøre) Pent design på de sidene, det skal du ha. Men det er ikke mitt område, jeg jobber mer på backend. Forresten... Var ikke noen av de sidene der usakelig trege? Spesielt http://www.audiomoda.no/ tok 1.5 - 2 sekunder på å levere HTML. Kanskje du skulle flushet der, få ut headerene så klienten kan starte rendering og henting av ressurser tidligere? Edit : Dette begynner å bli vel offtopic, egentlig. Hvis vi skal fortsette diskusjonen bør vi kanskje ta det privat, eller splitte ut til ny tråd. Endret 29. juni 2012 av Terrasque Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Gjorde en rask test med jquery og ajax. ble ikke mange linjene med kode. enkelt PHP script: (fikk du til å unngå timeout?) <?php $data = $_POST['inp']; sleep(3); echo "Ditt navn er: " . $data; ?> HTML : <!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <meta charset="utf-8" /> <title>Test</title> <script src="jquery-1.6.4.min.js" type="text/javascript"></script> </head> <body> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { $("#knapp").click(function(){ var navn = $("#navn").val(); $.post("script.php", { "inp": navn }, function(data) { alert("Respons: " + data); }); }); }); </script> Ditt navn: <input id="navn" type="text" name="navn" /> <button id="knapp">Gjør kall</button> </body> </html> Fungerte fint med 3 sekunder delay, prøvde ikke for lengre tid. Endret 29. juni 2012 av EnvyAndroid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå