en panda Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Er en gutt på 17 år som har veldig lyst til å jobbe innen millitæret. Problemet er at jeg føler at jeg er for liten. Jeg er 1.69 og veier 66 kilo, er ikke særlig sterk heller. Eneste tingen jeg har er fart og kondis. Er det noe bruk for sånne som meg i millitæret? Evt. hva? Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 haha det er ingenting jeg hadde en på troppen på 1.7 et eller annet og under 60kg, fart og kondis er gut. De fleste som faktisk er i militæret og jobber der er ikke store muskelbunter de er allsidige og lav vekt er ingen hindring for allsidighet. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Er en gutt på 17 år som har veldig lyst til å jobbe innen millitæret. Problemet er at jeg føler at jeg er for liten. Jeg er 1.69 og veier 66 kilo, er ikke særlig sterk heller. Eneste tingen jeg har er fart og kondis. Er det noe bruk for sånne som meg i millitæret? Evt. hva? Du er akkurat hva de ser etter, god kondis og evnen til å løpe er prima i forsvaret, faktisk, hvis du legger litt effort inn, (trener litt styrke og mer kondisjon), tror jeg du hadde kommet inn på befalskolen. så mange push-ups du klarer hver morgen til du når 50, og samme med sit-ups og løpeturer i skogen med tung sekk så skal du se at ikke "kongens klær" passer usedvanlig godt på deg. -frank Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) I militæret er de ikke ute etter kroppsbyggere, men generel robusthet. Kondis og fart er meget positivt. Om du og er sterk iforhold til din egen kroppsvekt(greier å ta en del push-ups/hang-ups) så er dette også selvfølgelig bra. Trur ikke du vil ha noe problem i forsvaret. Endret 12. juni 2012 av tobias6666 Lenke til kommentar
en panda Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Tusen takk for svar! Positivt overrasket. Får vel bare begynne å trene mer styrke. Kondis kommer vel av seg selv ettersom jeg spiller fotball nesten hver dag og slutter aldri å løpe på banen. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Tror det er mange som blir overasket når de kommer inn i forsvaret og ser hvordan folk er bygget. Det er veldig vanlig, særlig i oppklaring og spesialmiljøer, at folk ikke er spessielt store eller bøse men heller mindre og seige. Med mindre du skal være MGmann eller RFK1 i stormlag så gir stor størrelse deg lite. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 JEg var på øvelse med fallskjermjegere i 2010 og alle sammen var normalt bygd jeg så ikke en muskelbunt, hadde de kledd av seg hadde det vært en større dragning mot skinn og bein enn ren muskelmasse. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Tror det er mange som blir overasket når de kommer inn i forsvaret og ser hvordan folk er bygget. Det er veldig vanlig, særlig i oppklaring og spesialmiljøer, at folk ikke er spessielt store eller bøse men heller mindre og seige. Med mindre du skal være MGmann eller RFK1 i stormlag så gir stor størrelse deg lite. Samme erfaring her. Møtte på en gjeng fra FSK på skytebanen og det første som slo meg var at de rett og slett så små ut alle sammen (og for øvrig var svært bedagelige i klesstilen ). Erfaringsmessig kan stor størrelse være en fordel som MP også - kan virke avskrekkende. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 løpeturer i skogen med tung sekk ALDRI løp med tung sekk. Løp uten sekk, og gå heller med. Løper du med sekk ødelegger du både knær og rygg. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 løpeturer i skogen med tung sekk ALDRI løp med tung sekk. Løp uten sekk, og gå heller med. Løper du med sekk ødelegger du både knær og rygg. Da får man seg et sjokk når man blir bedt om å løpe med sekk på rekruttskolen -frank 1 Lenke til kommentar
HOK Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Det får så være. Trener man konsekvent løping med tung sekk går det hardt utover kroppen. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Aldri løp med sekk det sliter ned, greit nok man får seg et sjokk men bedre det enn å bli kasta ut av all grønn tjeneste da du har ryggproblemer. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 løpeturer i skogen med tung sekk ALDRI løp med tung sekk. Løp uten sekk, og gå heller med. Løper du med sekk ødelegger du både knær og rygg. Da får man seg et sjokk når man blir bedt om å løpe med sekk på rekruttskolen -frank Kroppen tåler mye. Den tåler fint 1-5 turer i rektutten. Men om du trener i 1 år, så vil du få slitasje. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Om dette er betryggende, så fullførte jeg førstegangstjeneste kjempefint. Til tross for at jeg prøvde benkpress for første gang der (og fikk ikke til noe mer enn 30 kilo). Jeg fikk ingen fysiske plager. Og jeg er 165 cm og veide da 52 kilo. (Og ja, jeg er mann) Endret 26. juni 2012 av Choekaas Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hvilken avdeling var du ved Choekaas? Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Hvilken avdeling var du ved Choekaas? HMKG 3. Gardekompani Musikktroppen Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ok, Ikke akkurat avdelingen med de hardeste fysiske belastningene. (Men for all del, gutta der gjør en god jobb i inn og utland under diverse military tattoo stevner, mener ikke noe negativt om avdelingen) Ikke at SLO \ SLO med musikk ikke er krevende på sin måte, tror nok man er bra sliten etter en oppvisning, men det blir likevel ikke det samme som hva en manøveravdeling gjør. Flere av MG folket hos oss måtte bære rundt sin egen kroppsvekt i utstyr under noen bra lange marsjer i terreng, stakkars folk. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg var i Hæren og vil anbefale deg å gå lange turer med tung sekk. Hvis du vil kan du også bære en tung kjepp og late som det er HK416. tynn: god kondis, springer lang, dårlig å bære tungt normal: bra kondis, springer langt, bærer ganske greit stor: dårlig kondis, springer ikke langt, kan bære veldig tungt (dette er min erfaring fra hæren) Lenke til kommentar
William_S Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 du har absolutt noe i militaeret a gjore, kan godt hende at legen kommer med en slengbemerkning eller to pa sesjon (det skjedde med meg og jeg er tynnere enn deg), men det er ikke noe man skal ta seg naer av. Ble dog ikke tjenestedyktig av andre arsaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå