Gå til innhold

Rekordmange laster ned Game of Thrones

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare dette ikkje ender som med Jericho. Serien er bra, men når de ikkje tjener kva de forventet, og det er såpass mange som laster ned så kan jo dette sette en stopper her også. vi får håpe på det beste!

Jericho er noe helt annet. Helt annen modell i form av plattform på tv, helt annen tidsperiode, helt annet nettverk og helt en annen klasse. Dessuten så har jo Jericho en puls fremdeles til å komme tilbake.

Game of Thrones sliter ikke med seertallene, og har vokst og vokst. Se grafen nedenfor.

Hva du snakker om med at de ikke får hva de forventet å tjene så har du tydeligvis gått i dine egne tanker. HBO har aldri sagt det, samtidig slo også Game of Thrones rekorder i salg på DVD. Jeg skjønner ikke hvorfor du nevner det. HBO er ikke misfornøyd med hvordan Game of Thrones har gått, og de har sagt flere ganger, blant annet på norske mediedager at de er fornøyd hvordan serien har gjort det (gode salg av rettigheter også). Serien er en av de største hitsene til HBO gjennom tidene sammen med True Blood.

Ratings-S2-1024x501.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Japanerne skjønner det. Jeg lastet ned masse anime serier via torrents. Så lagde de Crunchyroll og nå er det et kjempe bra tilbud. Selv om Crunchyroll er gratis betaler jeg gladelig for å få episodene en uke tidligere og i HD, samt at jeg gjerne vil betale for serier jeg syns er kjempe bra.

Hadde HBO latt meg streame fra dem i HD hadde jeg gledelig betalt for det. Det er mye stress med streaming fra piratsider og kvaliteten er ikke den beste + at jeg ønsker å betale for serien. Men ikke faen om jeg kjøper canal+. Jeg vil kjøpe det produktet jeg er ute etter (HBO sine serier) ikke en kringkastingtjeneste jeg syntes burde gått av med pensjon.

Lenke til kommentar

Nå betaler jeg for både Spotify, Viaplay og "vanlig" TV gjennom Canal Digital (som blant annet sender denne serien en eller annen gang i framtiden), men når episodene har gått på TV i en del av verden er jo sjansene store for at man får deler av opplevelsen ødelagt av for eksempel spoilers. Dette, samt at jeg er utolmodig gjør at jeg har lastet ned alle 10 episodene samme dag som de ble lansert. Dette har jeg gjort med god samvittighet da jeg betaler både for TV-kanalen som har kjøpt rettighetene og flere andre tjenester som støtter underholdningsbransjen.

Lenke til kommentar

Skulle tippa på att GoT har lika många tittare i Norge som tippeligan och vi vet ju hur mycket den lisensen kostar. Var det inte 1,6 miljarder för mediapacken till TV2?

Att inte viasat eller Canal Digital kommer på banan och köper visning av HBO i sin helhet är för mig en gåta.

Lenke til kommentar

Usenet+sickbeard+sabznb+appletv+plex=tidenes medialøsning for min del. Alle serier jeg følger med på lastes automatisk ned i 720p ca 1 time etter at episoden er sendt i usa. Usenet kontoen koster 15 usd i måneden. Hadde gladelg betalt 3 ganger så mye for en lovlg tjeneste. Som flere andre har nevnt, tv er på tur å dø ut, streaming og digital download er fremtiden. Jeg ser tv når det passer meg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde glatt betalt 5-600 kr i måneden om jeg hadde fått en tjeneste som gir fri tilgang til filmer og tv serier.. Pengene er der, det er bare tilbyderne/produsentene/tv kanalene som nekter å se på nye løsninger for kundene sine.

Ønsket er å ha noe som er like genialt og enkelt som spotify/wimp osv bare som viser video. Hvorfor skulle dette bli så vanskelig? Man trenger ikke å ha samme forretningsmodell som spotify har, la oss si at alle abbonementer koster penger men til forskjellige priser/tilgang til materiale. Da er jeg sikker på at folk flest hadde gått for slike løsninger.

Jeg for min del har ingen grunn til å benytte meg av et TV abbonement fra viasat/canal digital siden måten jeg lever livet mitt på, aldri passer til sendetidene av de forskjellige programmene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange bra innlegg over her, og om jeg ikke husker feil har nettop det torrentfreaks "hevder" (godt kjente observasjoner), noe som har vært konsensus i de forgie artiklene som også har gjeldt piratkopiering.

Jeg hadde gladelig betalt noen hundre kroner for å streame Game of Thrones samtidig som den gikk på TV i USA.

Dette er også en TV serie jeg anser som verdt å ha, så sesongene kommer til å ende opp på bokhylla etterhvert som de slippes på DVD/BD i Norge. Uavhengig av om jeg har lastet den ned eller ikke.

Mangel på eller alt for dårlige løsninger for lovlig distribusjon (tilgjengelighet) er etter min mening utvilsomt den største kilden til piratkopiering.

Lenke til kommentar

Problemet er at de store tv kanalene/produsentene VET av vi er villige til å betale for en streaming tjeneste.. De VET også at de fleste unge mennesker vil da ikke ha behov for TV kanaler hjemme... For hvorfor betale x antall kroner i måneden for en kanal når du allerede betaler for det du faktisk ser på, til den tid du har tid/lyst til å se det..

Oppslutningen rundt den tradisjonelle TV'en stuper.. Flere og flere gjør som meg og kanselerer alle kanalene og bruker tvskjermen som en forlengelse av PC'en.. Dette betyr lavere sponsorintekter.. og det vi er villige til å betale for en streaming tjeneste er småpenger i forhold til sponsorpengene hos de store tilbyderne..

Lenke til kommentar

HBO er ingen av de store tv-kanalene eller de store produsentene. HBO er i grunn et lite, men et av de største kabel-tv selskapene i USA. Som jeg har skrevet tidligere så er det ikke lett å plante seg på fremmed grunn, HBO har aldri noe hatt noe ståfast land i Norge eller EU for å si det slik. Alt de har tjent på i EU, Norge o.s.v. har gått gjennom produksjonselskaper (DVD-salg mye), europeiske/asiatiske tv-selskaper (salg av rettigheter) o.s.v.

Problemet folk ikke ser i denne tråden er at det ikke er enkelt å sette seg til lands i et sted utenfor ditt området. Nå vet jeg mange her i denne tråden sitter på gutterommet å skriver hva de skriver i denne tråden, og har trolig aldri gjort noe business i utlandet som jeg så for eksempel min far gjøre en gang på 90-tallet i Japan. Der han var med på at et delefirma for vaskemaskiner som skulle etablere og lære opp folk til å bli en del av den internasjonale kjeden han jobbet i. Dette var ikke lett, og i grunn gikk ikke dette opp og den delen av kjeden i Japan ble lagt ned etter 3 år.

DET ER IKKE LETT Å ETABLERE SEG UTENFOR SINE OMRÅDER. Ting tar tid. HBO er ikke så massivt som folk tror. HBOGo som et alternativ har bare vært ute ca. i overkant av et år. HBO har bare hatt god økonomi noen få år etter forfatter/Hollywood-streiken i 2007-2008. Det er ikke så veldig lenge siden.

HBO har snakket om etablering av seg i Norge, eller noen har gjort det for dem (jeg er ikke i grunn sikker på hvem). Men igjen som jeg sier, det er ikke lett. Pluss det tar tid å gjøre noe. Det er ikke noe som tar kort tid. Det er heller ikke en enkel prosess. Det er ikke som den isen dere fikk i hånda av mamma som 5år ved å felle en liten krokodille-tåre.

Som jeg nevnte tidligere så har HBO ikke noe særlig samarbeid med Netflix lengre, så å bruke Netflix for å etablere seg i land som i Norge og EU er ikke lett når man må bruke tid på å fikse avtaler og muligheter selv med sikkert mye etableringer og konvensjoner med mer som må til for å få en kanal til her. For trolig så kommer nok en HBO-kanal før HBOGo. Samarbeidet med Netflix er forståelig, hvis du ser det fra HBO sin side. HBO vil gå alene inn på markedet fra nå av, de vil ikke sitte å la andre tjene mer enn de burde på deres produkter. Det er rent logisk, når også HBO kan få det til med tid.

Se for eksempel Fox som har prøvd å etablere seg i flere år i Norge. Men hvordan fikk det kjente nettverket plass i Norge? Med en liten kabel-tv kanal som heter Fox Crime Norge som lå før på kanal 99 på Canal Digitals dekodere. Nå litt mer tilgjengelig på 20 eller noe sånt på CD.

Folk som jobber i tv-bransjen vil ikke gamble. Selv om sikkert flere her ville betalt for HBOGo eller kanskje en HBO-kanal (hvis den var rask nok til å sende etter amerikanske sendingene). Hvordan kan dette være sikkert med nok av hva HBO trenger her i EU/Norden/Norge og generelt sett utenfor Amerika for at det ikke blir et tap?

Som sagt tidligere, dette kan påvirke nr. 1 av inntekt HBO får fra EU/Norge o.s.v. Nemlig rettigheter. Når du siden slutten av 90-tallet aktivt har solgt rettighetene til dine produkter i utlandet har du som regel kunder, og med mer konkurranse så vil inntjeningen på rettigheter også øke. For HBO har dette uten tvil økt, ganske bombesikkert.

Dermed er det ikke nødvendigvis at HBO tjener på tjenester som HBOGO eller egen kanal. Å miste penger på de eksklusive rettighetene her til lands eller utenfor HBO sine allerede etablerte områder kan dermed være et tap for HBO.

For å skrive det så sikkert flere forstår det.

TAP = MINDRE MULIGHETER FOR MER GAME OF THRONES

Ja, serien går svinbra i USA på HBO, HBOGo og HBO On-Demand. Men HBO tjener også på rettighetene i utlandet.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

samme om jeg laster ned, denne og mange andre serier og filmer er lakt til kjøpelista når jeg går ut i jobb.

Å ikke laste ned å se igjennom blir som å kjøpe en bil uten prøvekjøring.

Trailere gir ikke et godt nok bilde av serien.

på lista som skal kjøpes er denne, Ncis, HIMYM, TBBT høyt oppe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

DET ER IKKE LETT Å ETABLERE SEG UTENFOR SINE OMRÅDER. Ting tar tid. HBO er ikke så massivt som folk tror. HBOGo som et alternativ har bare vært ute ca. i overkant av et år. HBO har bare hatt god økonomi noen få år etter forfatter/Hollywood-streiken i 2007-2008. Det er ikke så veldig lenge siden.

HBO har snakket om etablering av seg i Norge, eller noen har gjort det for dem (jeg er ikke i grunn sikker på hvem). Men igjen som jeg sier, det er ikke lett. Pluss det tar tid å gjøre noe. Det er ikke noe som tar kort tid. Det er heller ikke en enkel prosess. Det er ikke som den isen dere fikk i hånda av mamma som 5år ved å felle en liten krokodille-tåre.

Som jeg nevnte tidligere så har HBO ikke noe særlig samarbeid med Netflix lengre, så å bruke Netflix for å etablere seg i land som i Norge og EU er ikke lett når man må bruke tid på å fikse avtaler og muligheter selv med sikkert mye etableringer og konvensjoner med mer som må til for å få en kanal til her. For trolig så kommer nok en HBO-kanal før HBOGo. Samarbeidet med Netflix er forståelig, hvis du ser det fra HBO sin side. HBO vil gå alene inn på markedet fra nå av, de vil ikke sitte å la andre tjene mer enn de burde på deres produkter. Det er rent logisk, når også HBO kan få det til med tid.

Hva er egentlig argumentet ditt? Fordi det ikke er lett å håve inn spenn i utlandet, så er det forståelig at de gjør ting på en tåpelig måte? Er det lettere å sette opp avtaler med TV-selskaper enn det er å lage et sted der man kan kjøpe og downloade serien? Antakelig ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor "det er ikke lett å tjene penger" liksom skal være en unnskyldning eller forklaring av valget de tar?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spotify dekker musikk behovet mitt.

Audible dekker lydbok behovet.

Netflix og Hulu dekker masse tv serier og noe film.

CDON video on demand og lignende tjenester dekker filmer som ikke er på Netflix (burde vært subscription her også isteden for pris per film)

Fintes brukbare alternativer for det meste nå, er kun noen tv serier som henger etter. Er ikke alt som vises på Netflix og Hulu, Game of Thrones er en av dem. Hulu krever forsåvidt også att man må føge med jevnt og trutt på tv seriene siden de forsvinner til hulu+ etter noen uker. Spill henger også etter. Steam og Oregin er i mange tilfeller dyrere en butikker, noe som er helt sykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...