Gå til innhold

Penis-skandale på Microsoftlansering

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt kvinnene som klager. Å fremstille kvinner som sex-objekt slik det blir gjort i sangen er ikke måten man får kvinner til å føle seg velkommen i utviklermiljøet på.

Hva er det som gjør at denne sangen fremstiller kvinner som sex-objekt? Er det fordi det står kvinner på scena i shorts som danser en slags aerobics-inspirert dans? Ville det vært bedre om det var mannlige programmerere som utførte denne dansen? Ville ikke det vært kvinneekskluderende det også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vel heller at NOEN finner dette støtende - om de nå er kvinner eller menn. Kvinner har egentlig seg selv å takke for at slike ting skjer - nettopp det at de er så "tynnhudede" er jo en av hovedårsakene til at slike ting ikke blir forbigått i stillhet, og ignorert. Når 90% (sannsynligvis mer) av folka i salen er menn, så ville det blitt langt mer kleint å ha mannlige dansere. Agreed?

Så kan man jo spørre seg om dette var verdt det i det hele tatt - låta suger, og damene kan ikke danse. Skal vi da kanskje klage (vi menn, altså) fordi dette både ødelegger øregangene og synsfeltet på en og samme tid, og forlange sexy damer som KAN danse?

Hele greia blir for dumt. Dette er ikke støtende, det er i verste fall elendig humor og elendig musikk. Det å fremme denne saken fordi man tar anstøt av den er nok et større problem enn den faktiske teksten og dansen.

Jenter: dere må snart skjønne det at skal dere inn i et mannsdominert yrke, så må dere legge av dere de sarte blondekjolene og faktisk ha litt baller. Ta igjen da vel? Sørg for å være blandt de som arrangerer neste gang det er en slik konferanse - etabler bedre alternativer - gjør noe med det, for pokker.

Bare slutt å skrik opp om kvinneundertrykkende holdninger, likestilling og annet piss.

Lenke til kommentar

Gode poenger der. Er man i et mannsdominert yrke er det statistisk sett stor sjanse for å finne en kalender fra Würth eller GoodYear på pauserommet, og der er det ikke dekk eller verktøy som pleier å ha hovedfokus.

Forøvrig minner dette veldig om en viss rasismedebatt. Som mann i Norge er man rasist, kvinneundertrykker og skattesnyter inntil det motsatte er bevist, og bevisbyrden hviler på en selv.

Lenke til kommentar

Helt enig med Bjohansen. Finner ikke sangen støtende på noen som helst måte. Hadde ikke gjort det om de hadde sagt "My clitoris isn't a half eaten apple" heller. Å kalle denne sangen en skandale blir som å si at alle James Bond-filmer er en skandale fordi de er et eneste stort Fallos-symbol.

Kanskje vi skal stenge Henie Onstad kunstsenter fordi den store bananen - og flere av de andre utstillingene - er Fallossymboler?

Ærlig talt, dette overdrevne likestillingstullet er bortkastet tid og penger. Hva har det å si om Plumbo sa en dårlig og semi-rasistisk vits på TV? Hva har det å si om Mad Men fremstiller mannssjåvinisme? Alle er forskjellige, hvorfor skal da alle behandles likt?

For all del, begge kjønn bør vurderes på samme grunnlag i arbeidslivet, men er vi virkelig så opptatt av å være politisk korrekte at vi ikke lenger kan være humoristiske?

Dette er en konferanse for profesjonelle utviklere, deriblant en del kvinner. Jeg ser ikke sammenhengen mellom profesjonelle utviklere og lettkledde kvinner på en scene. Dette er i Comicon eller E3.

Når jeg leser mange av kommentarene her inne forstår jeg godt hvorfor kvinner føler seg dårlig behandlet i miljøet.

Endret av ZiggyStardust
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår godt kvinnene som klager. Å fremstille kvinner som sex-objekt slik det blir gjort i sangen er ikke måten man får kvinner til å føle seg velkommen i utviklermiljøet på.

Hva er det som gjør at denne sangen fremstiller kvinner som sex-objekt? Er det fordi det står kvinner på scena i shorts som danser en slags aerobics-inspirert dans? Ville det vært bedre om det var mannlige programmerere som utførte denne dansen? Ville ikke det vært kvinneekskluderende det også?

Det lurte jeg også på... Nå har jeg også sett denne videoen, og hvordan fremstiller den kvinner som sex-objekt utover hva en hvilken som helst tilsvarende sang gjør? Jeg klarte IKKE å se det. Det var en helt vanlig scooter-herme-låt, med dertilhørende dansere.

Hadde jeg vært mannlig sykepleier og vært på sykepleierkonferanse og et innslag på festen etterpå hadde vært samme sang, men med sykepleiervri og bare mannlige dansere, så hadde jeg da ikke reagert på det, og det tror jeg de færreste hadde gjort.

Dette er bare tåpelig, sikkert fult av MS-hatere som har dratt i gang dette.

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...