Gå til innhold

Er dette kabinettet ok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et Suntek 656 kabinettet, et går helt greit men virker litt svakt.. mye plexi uten støtte på en måte. Men så lenge du ikke skal verklakke eller kaste den i gulvet er det et flott kabinett. Jeg har 1 92x og 1 80x enermax vifter i mitt kabinett og det går greit så lenge eg ikke klokker uten åpen dør:D

mvh

CsH

Lenke til kommentar

Har kabinettet selv. Til normalt bruk går det helt fint.

Hadde overklokket min XP2500+ til XP3200+. Hadde en del blåskjerm og var misfornøyd med støyen så jeg har gjort følgende:

Byttet ut orginal PSUen med Zalman 400W

-Boret et 75 mm hull i bunnen på kabinettet like under harddisken og montert en 80 cm Titan vifte som kjører på 5V (lydløs). - Enkelt å få til.

-Fjernet metallet foran åpningen på 92 mm viften (ulempe - du hører mer vifte støy fra CPUen).

- La inn støydempingsmatter på baksiden av sidedekslene på kabinettet (mindre resonant støy og mindre plastlyd).

Resultatet er at temperaturen inne i kabinettet lå på 0-1 grad over romtemperaturen. Det gjorde at jeg også reduserte hastigheten på 92 mm viften til ca 1800 rpm (omtrent lydløs nå) og temperaturen ligger nå 2-3 grader over romtemperatur. Akseptabelt.

I tillegg monterte jeg en Zalman heatpipe med 80 mm vifte på skjermkortet og montert planslipt Zalman heatsink på north- og southbridgen.

Nå er det stort sett bare harddisken som høres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...