Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til førstebil, 60-100k

Gjest Slettet-2WM5Wj

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-2WM5Wj

Hei!

Da er det bare noen måneder igjen før jeg har lappen, og da er det vel på tide å finne bil. Har ikke tenkt å bevege meg noe særlig over 100k.

Jeg vil finne en bil som er praktisk, men fortsatt en fin ungdomsbil. Vil helst at den skal være så ny som mulig, men vil ikke at dette skal gå ut over motoren... Må ihvertfall ha over 100 hk, gjerne litt ekstra :)

Jeg vil også at bilen skal være driftsikker, slik at jeg slipper å bruke hele lønna mi på reparasjoner om og om igjen...

Blir kanskje litt my å be om for en bil under 100k? Noen punkter kan selvfølgelig vike dersom det er en grei bil. Btw, har ikke noe imot stasjonsvogn :)

Har sett litt på Opel Astra, Mazda 3 og Audi A4, men er fortsatt ganske usikker på hvilken bil jeg vil ha :/

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lett få en god bil til under 100k.

Kjøpte meg selv en golf for ca 3 år siden for 50k og har totalt brukt under 10 k på den mtp rep i den perioden. som ikke er serlig mye.

Anbefaler deg og teste de 3 bilene du har sett på og se hvilen du liker best og kjøre.

Ville også anbefalt deg og tenke over turtall når du tester, på min som er en 1.6 liter ligger jeg på 3k rpm i 100 kmt. Altså høyt bensin forbruk. tenk over dette,

utover dette er jo f.eks audi all around dyre på verksted.

har ikke erfaring med opel og mazda så kan desverre ikke si så mye om disse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...