stefskje Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Hei! For de som ikke vet det så er jeg en gutt på 18 år som har en vekt på 64kg og 188cm høy. Prøver å gå gradvis opp i vekt men vil ikke legge på meg fett, bare muskler. Trener dermed 3 ganger styrke i uken med hard intensitet og har 2 økter med intervalløkter i uken også for å få vett det fettet jeg legger på meg når jeg spiser litt mer enn til vanlig. Jeg lurer dermed på om det er lurere å ta en joggetur på 40-60min enn å ta en intervalløkt som jeg kjører 4x4? Har hørt at du forbrenner muskler hvis du tar deg skikkelig ut på en intervalløkt, er det da lurere å ta en joggetur? Eller er det noen andre som har noen erfaring med dette? Eller om hvordan jeg burde trene for å holde fett % min nede? Ser frem til svar! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Kroppen din varierer ikkje frå dag til dag. Enten så bygger du muskler, eller forbrenner vekk du du legger på deg av fett. For å holde fett % nede, bør du ligge så vidt i overskudd (300kcal?), men då fer du saktare framgong. Det skal godt gjerast å treffe PERFEKT.... Når det gjelder joggeturer - varier. Det er nokk det beste med tanke på god kondis. 1 lang og 1 intervaler i uka bør holde. Men ikkje for å forbrenne fett, men for å få bedre kondis:) Lenke til kommentar
stefskje Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Kroppen din varierer ikkje frå dag til dag. Enten så bygger du muskler, eller forbrenner vekk du du legger på deg av fett. For å holde fett % nede, bør du ligge så vidt i overskudd (300kcal?), men då fer du saktare framgong. Det skal godt gjerast å treffe PERFEKT.... Når det gjelder joggeturer - varier. Det er nokk det beste med tanke på god kondis. 1 lang og 1 intervaler i uka bør holde. Men ikkje for å forbrenne fett, men for å få bedre kondis:) Jeg går for å ligge rundt 500kcal i overskudd fordi jeg vill gå litt opp i vekt å få mer og fortere muskler Så hvis jeg ser jeg får mye fett etterhvert så får jeg spise mindre. Hørres bra ut, da endrer jeg det til 1 okt med intervall og 1 med en joggetur på 40-60min ! Tusen takk for raskt svar! Har ikke hatt tid til å svare før nå :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå