Djtrance Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Sorry for elendigt tema men. Jeg har akkurat fått mitt epox 8RDAE, jeg har koblet opp marskina mi og alt "ser" bra ut. Men når jeg slår på strømmen så går hele dataen i 2sek og indikatoren viser c1 eller 1c Iallefall så står det i manualen at denne beskjeden betyr: auto Detection of L2 cache( socket 7 ore below). Dette er med xp2200 thoughbred a(noe i den dur). Men når jeg starter med en duron1000 så kommer jeg forbi bios og helt til indikatoren viser : 7fh der det i manualen står: Switch back to textmode if full screen logo is supported. -if errors occur report errors and wait for keys. - if no errors occur ore F1 key is pressesd to continue: Clear EPA or custumization logo. Også enda et dillema, med duron1000 kan jeg gå inn i selve biosen men rekker ikke å gjøre noe før dataen igjen slår seg av. Jeg kjører med minnebrikka i dimm 1 vis noen lurer.. Noen som har noen forslag? Forslag tas imot med stor takk. Mvh Djtrance Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Ingen som har noen forslag? Jeg skulle gjerne hatt fixet dataen før mandag.. Mvh Djtrance Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 YESDA!. 3 days and no aswer.... Jeg trenger virkeligt hjelp med denne dataen før imårra. Har en ny opplysning og, i manualen står det at hovedkortet trenger minst 250w og anbefaler 300w. Jeg har 250w. Mvh Djtrance Lenke til kommentar
the animal Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har hatt samme problem... jeg fikk mange løsninger på problemet... -fjerne de skruene som sitter i mitt på hovedkortet -flytte rammen -snu prossesor vifta 180 grader etter et par dager fant jeg ut at prossesor vifta mi som var tempratur styrt hadde temp.måleren i press mellom cpukjernen å kjøle blokka.... jeg vet ikke om det er det som er ditt problem men det er sånn jeg løste mitt, når pcen startet å gikk litt så stoppet Lenke til kommentar
Chubby Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har hatt noe lunde samme problem med mitt 8RDA+. Jeg klarte ikke å starte i det hele (fikk bare FF), etter mye feilsøking fant jeg ut at det var min aOPEN strømforsyning på 300w som ikke strakk til. Selv når jeg kjørte bare skjermkortet (Crucial ATi 9700 Pro) og hovedkortet gikk det ikke. Men når jeg kjøpte ny strømforsyning, Chieftech 360w, gikk alt som en klokke. Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Takk takk. Har kjøpt meg en strømmforsyning på 350w nå. Håper d hjelper. Mvh Djtrance Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Nytt problem! jeg får bluescreen der d står at jeg må søke igjennom systemet etter virus, og sjekke nyinstallerte hardware. Jeg såg i manualen og der stod d at jeg skulle disable virus warning. Mvh Djtrance Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Nytt problem! jeg får bluescreen der d står at jeg må søke igjennom systemet etter virus, og sjekke nyinstallerte hardware. Jeg såg i manualen og der stod d at jeg skulle disable virus warning. Mvh Djtrance Hva med å lese hele manualen Djtrance, du kan løse mangen problemer med å lese den grundig før du starter opp pc'en din første gangen. Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 jaja, flame me Har du ingen forslag da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Joda, skjekk om alle instillingene er riktig i bios. Bruk manualen din, det står der hva de annbefaler. Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har ikke fjernet noen drivere for d gamle hovedkortet, må dette gjørest før jeg kan starte opp med nytt Hovedkort Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Formater c: Da er du sikker i gang. Du må/bør formatere windows etter ett hovedkort bytte. Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 hvordan komme til dos da? kommer ikke inn med sikkerhetsmodus med komandolinje. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Bruk din oppstrart bare (boot) winxp cd plate, fremgangsmåten står der. Har du ikke en boot cd med winxp kan du bruke gode gammle win ME/98 oppstart diskette. Har du ikke en slik diskette finner du en her: http://www.bootdisk.com Lenke til kommentar
Izex Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Napp ut alt untatt det som er basic hardware, reset BIOS og så legger du inn på nytt, vedder 100'ings på at det går bra da Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 basic: cpu hovedkort, skjermkort, minne og cdrom. Jeg har prøvd med d. Kommer til blue screen da og. Får nytt kabinett om 4 dager da kan jeg save det som er viktigst på c: og så slette den. Har timelisten min på c: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå