Gå til innhold

BK: Sommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nederste bildet likte jeg ikke. Mye rot og dårlig komposisjon.

Men det øverste hadde en flott komposisjon, en dyp og fin mening men du har dratt ALTFOR langt i spakene etter min smak.

Du har crunchet bort alt av detaljer og lagd en røre av hele bildet. Ville nok trukket spakene litt tilbake og lastet det opp på nytt, for komposisjonen syntes jeg var MEGET flott!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at TS har funnet sin egen stil her han vil formidle og det er jo bra sån sett, men personlig synes nok også jeg at det blir dratt litt for mye i spakene her med tanke på det gule stikket i de fleste bildene.

Jeg er også enig i det som skrives om de to bildene i denne tråden. Alt for mye gult i bildene.

Men det er som sagt min smak, og det er jo ikek akkurat meningen at man skal glede andre bestandig når det gjelder foto, men å vise hva man selv liker. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at TS har funnet sin egen stil her han vil formidle og det er jo bra sån sett, men personlig synes nok også jeg at det blir dratt litt for mye i spakene her med tanke på det gule stikket i de fleste bildene.

Jeg er også enig i det som skrives om de to bildene i denne tråden. Alt for mye gult i bildene.

Men det er som sagt min smak, og det er jo ikek akkurat meningen at man skal glede andre bestandig når det gjelder foto, men å vise hva man selv liker. :)

Veldig fint innlegg! Thumbsa det up :)

Den siste setningen er noe jeg absolutt skal begynne å huske på. For det er noe av det viktigste med hele greia, man tar bilder man selv liker for å nyte fotointeressen :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Ja, jeg ser det nermest går en "sport" i det å skulle tilfredstille alle andres smak på motiver og det kan jeg med en gang si er helt umulig.

Det viktigste er at man tar bilder man liker selv og formidler dette "riktig". Jeg blåser en lang en i om et fotografi er verdt flere millioner kroner, for så lenge det ikke fenger meg, så vil jeg heller ikke ha det på veggen. Vertfall ikke av andre grunner enn det rent økonomiske, for jeg hadde garantert solgt det videre :)

Det er ingen fasitsvar på hvordan et "korrekt" bilde skal se ut og det viktigste er som sagt at man liker bildene man tar selv. Men poster man bilder på nett som feks. i dette forumet vil man i mange tillfeller bli dømt nedenom og hjem så fort bildet ikke er skarpt eller har feil hvitbalanse etc.

Jeg er ganske sikker på at det er mange rundt om på nett som søker etter en "godkjenning" på om dem er på riktig vei med tanke på fotograferingen og jeg gjorde dette før selv. dette har jeg helt og holdent gitt opp. Jeg publiserer bilder jeg liker selv og som betyr noe for meg, så fpr andre mene det dem vil :)

Lenke til kommentar

Jeg kan se at noen vil like et slikt type motiv, men personlig er jeg enig med IceBlitz med at det er dratt alt for mye i spakene her. Men det er MIN mening og ikke noe fasit (les det jeg har skrevet tidligere i tråden)

Hvis DU liker slike typer bilder, så synes jeg du skal holde deg til dem. Da blir dette på en måte "din greie" og din stil. Det at andre her inne ikke liker bildene dine har overhodet ingen betydning. Bildet virker i utgangspunktet skarpt og det er i mine øyne riktig komponert, så det rent fototekniske synes jeg er bra. Det er etterbehandlingen jeg ikke liker.

Hadde du lagt ut RAW-filen her i forumet, så ville du fått dusinvis av forskjellige resultater hvis andre skulle prøve seg, og du hadde sikkert ikke likt disse forslagene heller.

Men personlig liker jeg da altså bilder som viser LITT mer av sannheten. Jeg kan være glad i å dra i spakene selv, men dette synes jeg da altså ble litt for mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bilde 1 er ganske OK, men modellen kunne kanskje ha valgt litt aina type klær. Blir litt for ordinært mens bilde er ganske spennende tatt og redigert. Så her går minus til modellen.

På Bilde 2 så syns jeg komposisjon kunne vært bedre og dybdeskarphet behøver ikke å være uendelig her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...