Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne brukernavn/passord til router!

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg bor for tiden hos noen svært lite behjelpsomme huseiere som har svært liten peiling på nettverk. Nettet har alltid vært helt på trynet ustabilt, og jeg har spurt om de kan resette routeren eller om de bare kan gi meg tilgang til routeren fysisk, så jeg kan finne evt standard-passord eller om de kan finne passordet til routeren, så jeg kan restarte den her oppe fra selv. Dette har de ikke noe greie på, så de kan/vil ikke hjelpe meg.

Huseierene har nettopp reist på ferie, så nå har jo nettet selvfølgelig falt helt ut, så jeg er sint, desperat og håper på hjelp her inne på forumet!

Jeg trenger brukernavn og passord til routeren.

Jeg har googlet meg i hjel etter tråder som omhandler standard brukernavn og passord, men de fleste er eldre og ingen har hjulpet meg til nå.

SSID: privat47DBFE (Telenor?)

Jeg vet bare det er en SpeedTouch, da det kommer opp i boksen der jeg skal fylle inn brukernavn og passord (10.0.0.138) (Se vedlegg)

Har prøvd alle mulige kombinasjoner som admin/admin, admin/(blank), Administrator/Administrator osv osv.

post-92771-0-46882400-1339440200_thumb.png

Vil det være mulig å ringe Telenor, eller whoever min ISP er, og få sånn info? Hvordan finner jeg isåfall min ISP nå som nettet er borte?

Setter stor pris på all hjelp!

Mvh,

Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det vanligste er å ikke ha noe brukernavn og ha passordet admin.

Hvis ikke det fungerer, skriv også admin som brukenavn, og forsøk å bytt til stor A i admin.

Hvis dette heller ikke fungerer, sjekk bruksanvisningen til routeren for hva du skal bruke som passord og eventuelt brukernavn.

Det er også nettsider som denne:

http://www.routerpasswords.com/

Men du må jo vite hvilken router det er.

Lenke til kommentar

Men du må jo vite hvilken router det er.

Ja, det er jo her problemet ligger. Har ingen aning. Har aldri fått se på routeren, bruksanvisning eller noe som helst.

Og når det gjelder prøve med blanke felter eller med admin eller Admin eller whatever, så mener jeg å ha prøvd alt. 4 ganger. :p

Men jeg skal gi den linken din et forsøk.

Takk :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

• Åpne din nettleser.
  • I adressefeltet i nettleseren skriver du http://10.0.0.1 og trykker "Enter" eller "Gå til".
  • Brukernavn er "Administrator", passord skal være blankt.

Det er ihvertfall default på 585.

Lenke til kommentar

Har vært borti et par sånne ferdig oppsatte rutere fra Telenor. Da har brukernavnet vært samme som SSID og med et unikt passord som stod i et brev som fulgte med utstyret eller abonnementet. Isåfall er det mulig å få passordet på nytt fra Telenor, men de gir ikke ut det til hvem som helst.

Lenke til kommentar

"http://10.0.0.1" førte meg ingensteds. Hverken i IE eller Chrome.

Og har tenkt litt på dette, om det er Telenor, om der er denne typen oppsett at det er ssid som er brukernavn og et spesielt passord. Isåfall er jeg rett og slett screwed frem til de kommer hjem fra ferie. Hurra...

Er det kun telenor som har "privat99XXXX" som ssid?

Foreldrene mine har telenor, de har "privat9999XXX", altså et annet format.

Lenke til kommentar

Du ser det er Telenor pga ipadressen (10.0.0.138). Nextgentel bruker f.eks 10.0.0.1.

Som nevt tidligere i tråden så brukes passordet som hører til huseiers Telenor-konto.

Dette er ikke noe som Telenor vil dele med en fremmed (a.k.a. deg).

Foreslår du skaffer deg mobilt bredbånd om du ikke har andre alternativer. Da kan du kan f.eks sette opp en mobil som trådløst wlan.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Sukk. Da får jeg bruke mobiltelefonen som trådløs router frem til de kommer hjem. Det er ikke noe å spille med, hvertfall ikke laste ned. Spesielt siden jeg ikke har ubegrenset. De skal nok få høre det når de er hjemme igjen, ja. Internett ligger i husleia, så det er ikke noe jeg skal betale ekstra for. Og så dette nettet som i utgangspunktet er så raskt... Nå ser en hvor avhengig en er.

Uansett, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Hvis Telenor er likt NGT på en halvdårlig dag så faller nettet ut med jevne mellomrom så med litt flaks så er det oppe og går igjen iløpet av en dag eller to :) Du kan jo alltids kontakte kundeservice for å høre om det er noen feil i området.

Hvis du hadde hatt tilgang på huseiers sikringsskap så kunne du også tatt strømmen så router restarter. Nå er det ganske liten sjanse for at dette fungerer og enda mindre sjanse for at du har tilgang på huseiers sikringer, men det kan da vel nevnes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trenger brukernavn og passord til routeren.

Jeg har googlet meg i hjel etter tråder som omhandler standard brukernavn og passord, men de fleste er eldre og ingen har hjulpet meg til nå.

SSID: privat47DBFE (Telenor?)

Jeg vet bare det er en SpeedTouch, da det kommer opp i boksen der jeg skal fylle inn brukernavn og passord (10.0.0.138) (Se vedlegg)

Har prøvd alle mulige kombinasjoner som admin/admin, admin/(blank), Administrator/Administrator osv osv.

Denne routeren er ikke satt opp med stardardpassord fra Telenor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

OK. Tror ikke det finnes noen fix for å hente ut slik info, må nok enten resette den eller få det fra utleier. Alternativet er vel å strekke ned en kabel og skaffe seg egen router...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...