Full skjerpings Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg går nå i 1 VGS studiespes, og fant nettopp ut at jeg har et snitt på 1.5 i naturfag, noe som altså vil si en ganske klar stryk. Jeg har også et snitt på 1.75 i geografi, den er jeg egentlig litt usikker på om kanskje regnes som 2-? eller er det også stryk? Men uansett så må jeg hvertfall ta opp naturfag igjen så da lurer jeg litt på hvordan dette gjøres, må jeg ta det som privatisk eller hva skjer? Føler hele livet mitt er ødelagt, at jeg må skifte linje og gudene vet hva. vær så snill og si at jeg overdriver? glad for svar Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Ta opp begge fagene som privatist. Du melder deg opp på privatistweb rundt 15. september også får du muntlige eksamener i november-desember. I naturfag må du for øvrig også melde deg opp til skriftlig, noe som bare er en avkrysningsprøve med 30 spørsmål. En uke eller to med intensiv lesing før hver av eksamenene burde nok holde til å stå, men det er jo selvfølgelig opp til deg selv. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Bra at du vil ta tak i dette - http://www.privatistweb.no er veien å gå. Koster noen kroner å gå opp, men hvis du er klar for å ordne opp i karakterene er dette absolutt verdt det. Så lenge du tar privatisteksamenene mens du fortsatt går på vgs, vil disse komme på førstegangsvitnemålet ditt - med andre ord blir det akkurat som om du aldri hadde strøket Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Ta det som privatist og lev opp til brukernavnet ditt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå