FancyMan Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg har flyttet inn i en ny leilighet og har prøvd og bestille bredbånd fra flere leverandører men alle sier at de ikke kan levere til adressen min fordi det ikke er kapasitet i linjenettet, jeg skjønner egentlig ikke noe hvorfor ingen kan levere når tidligere beboer har hatt. Noen som har noen gode tips eller råd. jeg trenger nett i leiligheten min Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Det første jeg tenker på er å spørre om du kan spleise linje med noen andre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg tror du kan få enten ADSL eller Coax (Kabeltv) spørsmålet blir heller hvor tregt det blir. Spessielt om du bor langt fra andre og på fjellet eller på landet. https://www.nyttbredband.no/ er jo en mulighet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Begrensningen ligger vel i sentralen, den takler vel x antall brukere og når noen sier opp så blir den fort tatt. Litt avhengig av hvor du bor så har jo direct connect trådløst adsl. Bør ha nærmest ubegrenset kapasitet, så lenge du kan motta signalet fra antenna. Det enkleste er sikkert å høre med f.eks de du leier hos om dere kan spleise på en linje. Alternativt legge inn altibox og lignende fiber. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hvis du er tom for alternativer kan du forsøke å bestille fasttelefon fra telenor, deretter bestille bredbånd. Det kan kanskje fungere. De må strekke ny ledning til deg, og hvis de legger en ledning som tåler bredbånd, så kan du få det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå