Gå til innhold

Test av Dell Latitude X300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Kanskje litt sent å fortsette denne tråden, men ...

 

Er grafikkløsningen på X300 så råtten som den ser ut? Jeg er klar over at dette ikke er en pc med gaming som formål, men kan man game noe som helst på den?

 

Er f.eks. CS og nyere spill av samme type helt utelukket?

 

Det er jo en veldig tøff pc, men litt kjedelig hvis man - med en slik - er dømt til å spille kabal resten av livet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Kanskje litt sent å fortsette denne tråden, men ...

 

Er grafikkløsningen på X300 så råtten som den ser ut? Jeg er klar over at dette ikke er en pc med gaming som formål, men kan man game noe som helst på den?

 

Er f.eks. CS og nyere spill av samme type helt utelukket?

 

Det er jo en veldig tøff pc, men litt kjedelig hvis man - med en slik - er dømt til å spille kabal resten av livet.

Klar over at innlegget er gammelt, men jeg tenkte jeg kunne svare:

 

Grafikkløsningen er ikke noe ytelsesmonster, men jeg spiller både Warcraft 3 og andre strategispill i gode oppløsninger, og siden half-life-motoren er såpass gammel og mulig å skalere ned til nesten ubrukelig dårlige innstillinger, nekter jeg å tro at CS er noe som helst problem.

 

Har hatt X300 siden januar, er kjempefornøyd. Tok den med når jeg flyttet til Australia for å studere i februar, og PC'en får kjørt seg! Programmering, litt spilling, trådløs surfing osv., og aldri et problem (annet enn de som blir forårsaket av Win XP. Skal installere Win 2000, tror jeg).

 

Batterilevetiden ligger på ca. 2:20 med lysstyrken på fullt og wireless-kortet slått av. Med wireless i bruk hopper den ned til rett under to timer. Det er ikke mye, men for meg er det nok. Jobber sjelden steder der det ikke er tilgang til strøm.

 

X300 anbefales på det sterkeste! For meg var størrelse og vekt de viktigste faktorene, sammen med pris, og X300 har ikke skuffet, hverken på de nevnte områdene, eller noen andre. Likevel, er man gamer vil man nok ha behov for en PC ved siden av, enten stasjonær eller en større og kraftigere laptop. Jeg har slev en stasjonær PC, men jeg må innrømme at den ser svært lite bruk for tiden. Jeg har ikke tid til mye spilling ved siden av studiene nå, og alt arbeid og surfing blir gjort på laptopen. Løp og kjøp!

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...