Mr. Pants Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Sjanger: Action-rpg/metroidvania Utvikler: Humble Hearts Utgiver: Microsoft Platform: XBLA (Xbox 360) Lanseringsdato: Sommeren 2012 http://www.youtube.com/watch?v=DmSAQwbbig8 I 2009 vant Dean Dodrill's hjertebarn, Dust: An Elysian Tail, Dream Build Play konkurransen til Microsoft. Premien var 40000 dollar og muligheten til å få spillet utgitt på XBLA. Nå, tre år senere, nærmer vi oss endelig spillets lansering. Dean Dodrill, også kalt Noogy, hadde faktisk ingen erfaring med programmering før han startet utviklingen av Dust. Han hadde lyst til å prøve seg på spillutvikling, og bestemte seg for å se hva han kunne få til med XNA. Det må sies at han var med på å utforme designet til Jazz Jackrabbit spillene, men da kun som animatør. Med unntak av komponistene bak soundtracket har spillet ene og alene blitt utviklet av Noogy. Derfor er det ekstra spesielt at spillet har blitt valgt ut som et av spillene i årets Summer of Arcade. Designmessig har spillet blitt omtalt som et metroidvania. Det vil si actionorientert platformspill der en kan bruke nyervervede evner til å nå områder en tidligere ikke kunne nå tak i. Spillet kan også skryte på seg et dypt kampsystem som skal være lett å komme inn i, men vanskelig å mestre Endret 11. juni 2012 av Leflus Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Interessant. Ser utrolig pent ut også. Skal følge med på dette. Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Har gledet meg til denne perlen i over ett og et halvt år nå, så det er herlig å se at spillet endelig kommer. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 Har gledet meg til denne perlen i over ett og et halvt år nå, så det er herlig å se at spillet endelig kommer. Du har ikke vært alene. Jeg har gledet meg til spillet helt siden jeg så annonseringstraileren. Det er nesten litt bisart at det kommer ut om bare noen få måneder. Først ITSP i fjor, så Fez tidligere i år og Dust i sommer. Alle disse spillene ble annonsert for flere år siden, og nå er det like før alle har blitt lansert. Nå mangler vi bare Battleblock Theatre. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Bumper denne tråden. Spillet blir lansert i morgen, og det har allerede begynt å poppe opp anmeldelser. http://www.metacritic.com/game/xbox-360/dust-an-elysian-tail/critic-reviews Det ser lovende ut så langt. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Noen andre enn meg som har spilt dette spillet? Det endte opp med å bli det eneste Summer of Arcade spillet jeg kjøpte i år, og jeg angrer overhodet ikke. Smellvakkert og underholdende spill. Kampsystemet hadde kanskje ingen enorm dybde, men det føltes veldig tilfredstillende ut. Gleder meg allerede nå til å se hva Noogy's neste prosjekt går ut på. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 For å svare på ditt spørsmål Jeg har spilt det! For min del er dette det beste XBLA spillet jeg har vært borti! Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 For å svare på ditt spørsmål Jeg har spilt det! For min del er dette det beste XBLA spillet jeg har vært borti! Godt å høre. Jeg elsker når småe utviklere lykkes med prosjektene sine. Har du kommet deg langt i spillet? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Har spilt det ca 6 timer. Holder på med å gjøre meg ferdig med en del sidequests Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Da har du et stykke igjen. Jeg tror jeg klokket inn i overkant av 15 timer, men så tok jeg meg også veldig god tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå