Gaute91 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Hei! Er det noen som vet om det finnes en software ala lvm sin snapshot funksjon til windows? Altså en egen partition som alle endringer i en bestemt partition skrives til, og når man ønsker å gjenopprette windows, så sletter man bare innholdet på denne partitionen, så er maskinen tilbake til sitt normale. Takk for hjelp! Gaute Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Acronis True Image kan gjøre det. Programmet er ikke gratis. Dette er 2010 versjonen som jeg bruker : __________ Ease Todo Backup kan vel gjøre det samme. Programmet er gratis. Jeg må inrømme at jeg ikke har prøvd den funksjonen. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Eller Windows 7 sitt innebygde system restore, hvor man kan lagre hele partisjonen. Jeg bruker også Acronis 2010 og er storfornøyd! Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 Ok, men det jeg var ute etter var en software som ikke tar backup i forstand av å kopiere filer, men heller skrive endringene som blir gjort til en ny fil/partisjon. Siden dette er pcer som er mye brukt av forskjellige folk, og det blir installert mye rare programmer, på en disk uten plass til en full backup, som må kunne gjenopprettes på få minutter. Jeg vet ikke om noen av disse programmene klarer det? Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Forstår jeg det slik at det du ønsker , er å ha en "ren" kopi av OS'et , med ønskede programmer på en egen partisjon. Når så noen har rotet det til på den partisjonen som diverse personer bruker, er det bare å gjenopprette den rene "kopien" Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Acronis har funksjonen Try & Decide som fungerer slik som du er ute etter i teorien. Litt usikker på hvor lenge funksjonen kan være aktiv før den enten vil skrive dataene eller gå tilbake til standard. Men i prinsippet registrerer den alt som blir installert på pcen (og alle andre endringer) for å så la deg velge om du vil la dem være eller "gå tilbake til start". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå