Gå til innhold

Kronisk Beinhinnebetennelse


Anbefalte innlegg

Etter noen timer med søk på internett er jeg 100% sikker på at jeg har beinhinnebetennelse. Jeg mistenker også at den er kronisk, ettersom jeg kan huske å ha hatt det i i hvert fall 6 år nå.

 

Da var jeg 12 år ca, og spilte fotball på kunstgress hver eneste dag i mellom 5 og 10 timer. Hver dag. Når jeg leser om det nå er det ikke så overraskende sånn sett.

 

Men jeg sluttet på fotball i 9. klasse (går nå i 2. vgs), og var ganske inaktiv i et par år, uten at det forsvant av den grunn. Enda en grunn til at jeg tror det er kronisk.

 

Leser da at eneste utvei skal være operasjon, som fungerer for mellom 80 og 90 prosent. Altså ca 20% sjanse for at jeg aldri blir frisk.

 

Jeg kan ikke ta en joggetur uten at det gjør kjempevondt, og jeg kan bare spille et kvarter med minimalt løping, som gjør veldig vondt, med fotball.

 

Hvordan går jeg fram? Bestille time hos ortoped? Gå til fastlege?

 

Hjelp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter også med beinhinnebetennelse - heldigvis tror fysioterapeuten at den ikke har rukket å bli kronisk, men at det kun var snakk om 1-3 uker før bena mine var "ferdige". Jeg går nå til behandling 1-2 ganger i uken, og merker stor framgang, selv om behandlingen ofte er ubehagelig er det absolutt verdt det.

 

Mitt råd: Finn en fysioterapeut i nærheten som har peiling på legg og løping, det er verdt et forsøk, og er det kronisk vet hun/han nok hva som bør gjøres.

 

Lykke til, og god bedring!

Endret av anna.sol
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med beinhinnebetennelse - heldigvis tror fysioterapeuten at den ikke har rukket å bli kronisk, men at det kun var snakk om 1-3 uker før bena mine var "ferdige". Jeg går nå til behandling 1-2 ganger i uken, og merker stor framgang, selv om behandlingen ofte er ubehagelig er det absolutt verdt det.

 

Mitt råd: Finn en fysioterapeut i nærheten som har peiling på legg og løping, det er verdt et forsøk, og er det kronisk vet hun/han nok hva som bør gjøres.

 

Lykke til, og god bedring!

 

Takk skal du ha, skal prøve å finne en fysioterapaut! Noen viktige detaljer jeg glemte:

 

Dro på Løplabbet og fikk analysert hvordan jeg løp, og han sa det ikke var rart jeg hadde fått det, siden føttene mine var vinklet innover på en måte. Fått nye såler nå.

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med beinhinnebetennelse - heldigvis tror fysioterapeuten at den ikke har rukket å bli kronisk, men at det kun var snakk om 1-3 uker før bena mine var "ferdige". Jeg går nå til behandling 1-2 ganger i uken, og merker stor framgang, selv om behandlingen ofte er ubehagelig er det absolutt verdt det.

 

Mitt råd: Finn en fysioterapeut i nærheten som har peiling på legg og løping, det er verdt et forsøk, og er det kronisk vet hun/han nok hva som bør gjøres.

 

Lykke til, og god bedring!

 

Takk skal du ha, skal prøve å finne en fysioterapaut! Noen viktige detaljer jeg glemte:

 

Dro på Løplabbet og fikk analysert hvordan jeg løp, og han sa det ikke var rart jeg hadde fått det, siden føttene mine var vinklet innover på en måte. Fått nye såler nå.

 

Var på Løplabbet forrige uke jeg også, og fikk både nye sko og såler. - Faktisk ikke så dyrt som jeg hadde trodd (1500 NOK), så nå venter jeg bare på å få begynne å løpe igjen :)

 

Håper det fungere for oss begge :D

Endret av anna.sol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...