Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Har lagt ut en ny design for min lokalportal jeg "driver". Håper på konstruktive tilbakemeldinger og/eller klager?

Kan si at søkemotoren ikke fungerer, artiklene gjentar seg for å fylle ut plass, og alle lenker fører til startsiden, siden dette bare til vurdering.

Fungerer navigatoren som den skal?

Url å bedømme: http://www.tjeltazone.com/index-old.htm

Og ja, siden er laget i MS FrontPage :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lagt ut en ny design for min lokalportal jeg "driver". Håper på konstruktive tilbakemeldinger og/eller klager?

Kan si at søkemotoren ikke fungerer, artiklene gjentar seg for å fylle ut plass, og alle lenker fører til startsiden, siden dette bare til vurdering.

Url å bedømme: http://www.tjeltazone.com/index-old.htm

Og ja, siden er laget i MS FrontPage  :smile:

Likte den jeg! Selv om den er laget i frontpage(det er jo ditt problem.)

Lenke til kommentar

Første som slo meg var at menysystemet er dårlig. Du vet kanskje hva som skjuler seg bak bildene men for oss andre er det bare plagsomt å måtte holde musa over for å se hva som skjuler seg bak de forskjellige bildene. Det bør utvilsomt være slik at teksten vises selv når musa ikke er over, blir mye mer effektiv å finne ut hva som er å finne på siden da.

Lenke til kommentar

Første som slo meg var at menysystemet er dårlig. Du vet kanskje hva som skjuler seg bak bildene men for oss andre er det bare plagsomt å måtte holde musa over for å se hva som skjuler seg bak de forskjellige bildene. Det bør utvilsomt være slik at teksten vises selv når musa ikke er over, blir mye mer effektiv å finne ut hva som er å finne på siden da.

Jeg synes ikke det er så irriterende, men hvis du skal gjøre det slik at teksten vises hele tiden, bør den være i en litt mørkere farge enn resten når musen ikke er over. Når musen er over kan du bytte skriftfarge til hvit.

Kjørte også siden gjennom W3 sin validator. Du har ikke spesifisert noen doctype, noe du bør endre på.

Se her

PT

Lenke til kommentar

Veldig, veldig bra!

Synes though den var litt rotete... For eksempel står det hvilken kategori nyheten er i over hver nyhet. Om kategorien hadde stått til høyre for overskrifta eller noe, tror jeg det hadde hjulpet. Og som andre har sagt før - det er vanskelig å vite hva man skal klikke på i menyen for å komme deg videre. Riktignok kommer jo teksten frem, men du må liksom ha brukt siden noen ganger for å slippe å lete.

Hvis du mener at siden ser best ut med IE, synes jeg du burde gå skikkelig gjennom koden din. Andre her har jo sagt at den funker fint i opera og mozilla, så da er det vel ikke så farlig allikevel. :wink:

Lenke til kommentar

Har nå tatt kritikken til etteretning og endret slik at det mer eller mindre går i to fonter, navigasjonsknappene har nå fått en svak tekst når inaktive, og gitt utrykk for at siden oxo fungerer i opera og mozilla.

Ta en titt ny og si hva dere synes.

Noe mer som ikke er som det "skal"?

Lenke til kommentar

[offtopic]

Hva for slags font er det du bruker i menyen og som underoverskrifter i kolonnen til venstre?

head-binfo.jpg <- Dem jeg mener på...

Har sett den mange steder...

[/offtopic]

- Siden vises like bra i 800x600 som i 1024x768, og like bra i IE som i Mozilla og Opera, så jeg tror egentlig du kan slette hele den informasjonen der... :wink:

EDIT:

Fant en ting til.. Linker i teksten er merket med understrek, men det er uthevede tekster óg. Eh.... Altså:

Ja, du leste rett. Om det derimot gjelder dine personlige vansker, foreslår jeg at du søker etter profesjonell hjelp, ved å utføre et søk her. Nei, seriøst. I stedet for å sende hundrevis av supportmail til Firmaet AS for å få enkel hjelp om hvordan du skal installere det nye skjermkortet ditt, og må vente i 2 uker på et svar du ikke er helt med på, finnes det et mye bedre alternativ. Det kalles et "forum" og er en genial måte for å utveksle erfarninger og kunnskaper på.
-> De understrekede ordene ser like ut, men det ene er en link, og det andre er bare uthevet.

Annen farge på link kan være en idé, eller rett og slett bare å kjøre <b> i stedet for <i> på uthevet tekst. :wink:

Lenke til kommentar
[offtopic]

Hva for slags font er det du bruker i menyen og som underoverskrifter i kolonnen til venstre?

[/offtopic]

Digger den fonten jeg også. Gi oss navnet... GIII OOOSSSSS!

[mer offtopic]

Til Mikka: Digger det designet ditt ass! Creditz 4 YUUu...(uttales med dexter aksent)

[/offtopic]

Lenke til kommentar
[offtopic]

[/offtopic]

Husker ikke helt hvor jeg fant denne fonten, men det sto ihvertfall ingenting om at det ikke var lov å bruke den for allmenheten, så jeg har lasta den opp selv. Navnet er BTW Swfit03. >http://www.tjeltazone.com/downloads/fonts/swfit3.zip

EDIT:

Fant en ting til.. Linker i teksten er merket med understrek, men det er uthevede tekster óg. Eh.... Altså:

Sitat:

Ja, du leste rett. Om det derimot gjelder dine personlige vansker, foreslår jeg at du søker etter profesjonell hjelp, ved å utføre et søk her. Nei, seriøst. I stedet for å sende hundrevis av supportmail til Firmaet AS for å få enkel hjelp om hvordan du skal installere det nye skjermkortet ditt, og må vente i 2 uker på et svar du ikke er helt med på, finnes det et mye bedre alternativ. Det kalles et "forum" og er en genial måte for å utveksle erfarninger og kunnskaper på.

-> De understrekede ordene ser like ut, men det ene er en link, og det andre er bare uthevet.

Annen farge på link kan være en idé, eller rett og slett bare å kjøre <b> i stedet for <i> på uthevet tekst.

Har ordnet på dette nå. Ser det bedre ut?

Skal også fjerne dette med at siden ser bedre ut i disse browserne, og oppløsninger, men om sant skal sies ser jo de aller fleste sider bedre ut jo høyere oppløsning en bruker. Eller er det bare meg? :-?

Se der ja. Nå er det kjempe bra.

Det er en ting jeg lurer på: Har du lov til å bruke de microsoftbildene du har i menyen?

Har ikke spurt om noen tillatelse nei, men om jeg skulle få noen problemer får jeg vel heller bare fjerne dem. :D Har aldri hatt noen problemer med dette før, og ser at mange, mange fler også gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...