Gå til innhold

Ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei, er ganske ny til å bygge sammen pc og lurte på om disse delene her passer godt sammen med hverandre, evt. hva jeg burde bytte

Asus P8Z77-V Pro Intel Z77 4xDDR3 Socket 1155 ATX

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE

Intel Core i7-3770K 3.5GHz Socket 1155 Box

Croshair Carbide 500r

H100 vannkjøler

Asus GeForce GTX 670 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe

920W-1600W AXP 1000W Supply with 140mm Fan

OCZ Agility 3 120GB SSD R:525/W:500 2.5" SATA-3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en i5 3570K da den yter like godt som i7 3770K i spill.

En Phanteks PH-TC14PE eller Noctua NH-D14 vil kjøle like bra men lage langt mindre lyd enn en H100.

Aldri hørt om den strømforsyninga før, og nå som jeg har last om den er den ikke "god". Se heller etter NZXT Hale 90 650W/750W

OCZ Agility er en av de værste SSDene på markedet i ytelse, stabilitet og levetid. Gå heller for Samsung 830, Intel 330 eller Intel 520.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tusen Takk for raske svar :) flere tips er velkommene :)

Jeg ville gått for en i5 3570K da den yter like godt som i7 3770K i spill.

En Phanteks PH-TC14PE eller Noctua NH-D14 vil kjøle like bra men lage langt mindre lyd enn en H100.

Aldri hørt om den strømforsyninga før, og nå som jeg har last om den er den ikke "god". Se heller etter NZXT Hale 90 650W/750W

OCZ Agility er en av de værste SSDene på markedet i ytelse, stabilitet og levetid. Gå heller for Samsung 830, Intel 330 eller Intel 520.

Har ikke så mye peilig på kjøling osv, men kjøler ikke h100 hele dataen men Noctua etc er bare CPU? :)
Lenke til kommentar

H100 kjøler bare CPU den også. Det er ett lukket vannkjølingssystem.

Ett custom vankjølingssystem som du bygger selv kan lages til å kjøle hele PCen, men disse kommer lett opp mot 5000kr.

å ja :) Takk skal du ha, hva men kabinettet, vet du om det er nok kjøling i det standard eller om jeg trenger ekstra vifter?
Lenke til kommentar

Haha siste spørsmål, har tenkt å oppgradere til SLI 670 tenker jeg etterhvert som denne pc'en blir dårligere, trenger jeg mer enn 750w da? :p

Nei, 750W holder i massevis. Skal overraske meg om PCer trekker mer enn 500W med SLi og OC.

Okai, tusen takk, blir så glad når det finnes mennesker i verden som faktisk gidder å hjelpe folk som ikke har så mye peiling :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...