Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

førstebil hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Smak og behag er ofte styrende faktor, så jeg gidder ikke diskutere forskjell på bilmodeller nå.

Sånn generelt tips jeg kan gi er at du gjør følgende før du kjøper bilen du har lyst på:

• Ta en NAF-kontroll (ikke det samme som EU-kontroll) på bilen. Er du medlem (eller noen i familien er medlem) så koster dette rundt 700 kroner tror jeg (mener å huske jeg betalte dette i 2005 elns). DU sparer pengene igjen ved å kanskje ikke kjøpe en bil som det hefter mange nær forestående feil på.
  • Sjekk at det ikke er heftelser på bilen.
  • Ellers bruk sunt vett for hva det er verdt. Betal f.ex ikke for en bil du ikke har sett, eller at du vet at det faktisk er eier som selger bilen (eller evt at eier godkjenner salg av bilen).

Lenke til kommentar

Hei.

Smak og behag er ofte styrende faktor, så jeg gidder ikke diskutere forskjell på bilmodeller nå.

Sånn generelt tips jeg kan gi er at du gjør følgende før du kjøper bilen du har lyst på:

• Ta en NAF-kontroll (ikke det samme som EU-kontroll) på bilen. Er du medlem (eller noen i familien er medlem) så koster dette rundt 700 kroner tror jeg (mener å huske jeg betalte dette i 2005 elns). DU sparer pengene igjen ved å kanskje ikke kjøpe en bil som det hefter mange nær forestående feil på.
  • Ellers bruk sunt vett for hva det er verdt. Betal f.ex ikke for en bil du ikke har sett, eller at du vet at det faktisk er eier som selger bilen (eller evt at eier godkjenner salg av bilen).

er det lurt å kjøpe fra en forhandler?

Lenke til kommentar

Hei.

er det lurt å kjøpe fra en forhandler?

Det er lurt å kjøpe fra en forhandler hvis du vil betale mer.

Men en ting(Dette er ikke rasistisk ment, men har opplevd det mange ganger selv), når du kjøper fra "våre nye landsmenn" som kaller seg "Selger","Bilens-navn" eller har falsk navn på Finn.no, så du ha en NAF test av bilen. De første gangene jeg kjøpte bil på Finn.no, så disse annonsene fra "Selger" og "Jon/Tom/Gunnar"(Som jeg senere fant ut via et 1881.no søk at de het noe arabisk) fristende ut. De solgte dem relativt billig og lav KM/stand. Men da jeg prøvekjørte bilen var den nesten et vrak, og han ville ikke fortelle om feil på bilen. Det måtte jeg finne ut av selv.

Etterhvert som jeg fant mange kritiskefeil på bilen, viste det seg at han visste om disse feilene. Men hadde "glemt" å fortelle om det, da jeg spurte: "Er det ellers noen feil på bilen?".

Som sagt dette er ikke rasistisk ment, men vær VELDIG varsom når du kommer til disse selgerne, de får nemlig tak i bilene ved å kjøpe ekstremt billige biler(Fordi de er veldig utslitte) på Finn.no også prøver de og selge de om-igjen på Finn.no "uten feil" for mye mer(Som skjedde med en kamerat av meg. Han solgte den gamle "ræva" golfen sin til "gibort pris" på Finn.no. Det kom en arabisk person og kjøpte den med engang. 1 uke senere ca; fant vi bilen på Finn.no med beskrivelse "Nesten ingen feil", "pent kjørt" O.L Noe som vi visste ikke var sant.)

Vil absolutt anbefale deg å kjøpe fra privatpersoner på finn.no, men vær varsom når "Det virker for godt til å være sant", eller den skiller seg veldig ut; med lav pris fra andre annonser.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...