Gå til innhold

Cruise med MSC - Spm. om turen.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi skal reise ut fra Venezia i sommer. Det er to ting jeg lurte på:

1) Må man ha med seg svart dress? Det er snakk om fest-aften. Grå må vel også gå? Eller en annen fin dressjakke og bukse?

2) Kan man ta med seg alkohol i bagen? Blir bagasjen sjekket?

stimas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på et liknende cruise med MSC for 3-4 år siden, så regner med det er ganske likt i dag. :)

1) Nei, det er ikke nødvendig. Etter hva vi hadde hørt på forhånd, så var middagen veldig stivpyntet, men det er to middager som skal være pent kledd. Flere hadde grå dress og noen kom i shorts og t-shirt også, selvom det var et mindretall. På de andre middagene kjørte jeg en linbukse og penskjorte ettersom det var langt mindre formelt enn hva vi hadde blitt fortalt.

2) Nei, alt som tas med ombord gjennomlyses og all drikke må kjøpes ombord. Når du har vært i land og skal tilbake er det en sikkerhetskontroll liknende den du finner på flyplassen. Det så ut som de som hadde med seg en brusflaske og liknende kom igjennom, men såvidt jeg vet ble alkoholen tatt og man kunne hente denne når man skulle forlate båten den siste dagen.

Dere kan velge litt forskjellige varianter av frokost og lunsj. Vil sterkt anbefale dere å sjekke ut restauranten. Der kan du bestille herlig mat ved bordet istedenfor buffeten som er på samme dekk som bassenget. Her også er det kun drikke som må kjøpes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...