Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har et lite problem, eller i allefall noe som er problematisk for meg! Det er en jente som jeg har hatt en god tone med i lang tid, det er en god stund siden vi har sett hverandre og vi har for noen uker siden blitt enige om at vi må møtes en dag.(vi pleier å snakke på facebook osv) Men plutselig blir jeg fullstendig ignorert av henne, fikk ikke svar på Facebook selvom jeg kan se at hun er på, og heller ikke sms.. Dette gjør at jeg naturligvis føler meg ganske så dum.. Om hun ikke liker meg mer eller noe så skal jeg prøve å akseptere dette selvom det blir jævlig vanskelig, men det er fryktelig irriterende å ikke høre noe som helst! Har noen noe ide om hva årsaken til at hun plutselig ignorerer meg fullstendig er?

Det har foregått ca en uke med denne ignoreringen. Og btw er 18 år og gutt!

Anonym poster: 3a0b96d6d09082ca40d8fcc749a7058d

Anonym poster: 3a490402d56866b76ce29eb0f3d39a17

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, vanskelig å si, men jeg hadde gjort dette: prøv å vent med å ta kontakt i 2-3 dager eller noe, og hvis du ikke hører noe fra henne, så ta å ring henne om kvelden og snakk med henne, og bare spør fint hvorfor uten å virke dømmende eller noe sånt.

Ut i fra det du skriver er det vanskelig å si noe om hva grunnen kan være, men det kan jo være så mangt. Det beste er å bare spør, og det er greiest på tlf.

Lenke til kommentar

Nå presenterer du ikke så mye informasjon å ta utgangspunkt i, men jeg skal si hva jeg tror ut ifra hvordan situasjonen slik jeg ser den.

Du sier du har en god tone med henne på Facebook, noe som er veldig bra. Problemet ditt, slik jeg ser det, er at du ikke er bestemt nok. Hvis dere bare har "blitt enige" om å møtes, er dette særs vagt, og kanskje hun begynner å bli lei av å vente på at du skal bestemme deg. Det har seg slik i vårt vestlige samfunn at menn for det meste, spesielt i starten, må være den som tar kontroll og har en plan. Men igjen kan det være at hun bare er veldig opptatt for tiden.

Jeg ser ikke noe feil i å ringe henne opp og forhøre deg om hva som skjer. MEN - og dette er et STORT men - du må ikke avgi desperate eller negative vibber i det hele tatt. Skal du konfrontere henne bør du gjøre det på en humoristisk måte som viser at du ikke godtar at folk "leker" med deg. Får du en positiv respons av henne, sørg for å komme spesifikt frem til en dag dere skal henge sammen.

Mitt råd til deg er å prøve å bli mer bestemt og dominant. Skulle det vise seg at hun ikke lenger er interessert, kom deg videre og lær leksene fra det du gjennomgår nå.

Lenke til kommentar

Ikke kontakt henne i det hele tatt, vent til hun tar kontakt med deg. "blokk" henne fra facebook-chatten så hun ikke kan se at du er logget på. Hvis dere har hatt god kontakt vil hun ta kontakt og lure på hvor du blir av osv, da svarer du bare at du har malt huset eller sett på EM...

Støtter han karen over meg her, bli mer bestemt, fastsett aktivitet og dato på de tingene dere skal gjøre, enten får du ett "ja" eller et "det passer ikke for meg, hva med neste onsdag?" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Jepp. Det ville jeg gjort. La det gå noen dager til så kan du sende en ny melding men ikke masete eller klagete. Bare si, f.eks, at du har mulighet til å treffe henne XXXXX eller XXXXX (to alternativer er alltid ok, på dager altså). Ikke noe mer. Får du ikke svar etter det så er det nok noen underliggende årsak til at det ble slik og jeg ville ventet på en unnskyldning eller liknende, selv om det kanskje aldri kommer, før jeg tok kontakt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...