Kurt Lekanger Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Rælingen kommune ønsker ikke stygge og "farlige" antenner på offentlige bygg. Vil ha bedre dekning ? men ingen basestasjoner Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 11. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 11. juni 2012 Useriøst av kommunen spør du meg, har de ikke bedre ting å prioritere enn problemer som ikke eksiterer? AtW 12 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Dustenorge i et nøtteskall 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Symbian_Pro Skrevet 11. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 11. juni 2012 "Samtidig har vi en føre var-holdning til beboernes bekymring for strålingsfaren, sier eiendomdssjef Tor Erik Gundersen i Rælingen kommune." Jaha? Da er det bare å sette i gang å rive ned alle basestasjoner slik at det ingen får mobildekning i det hele tatt da. Sikkert kjempelurt og mye tryggere! Og ikke glem at andre elektriske apparater også stråler, så kutt like gjerne strømtilgangen til alle innbyggerne (det er for deres eget beste, ikke sant?). Oi, nå var det like før vi glemte den elektromagnetiske strålingen fra sola. La oss bygge en gigantisk boble rundt hele Rælingen slik at alle kan gå rundt i stummende mørke og slippe å bekymre seg for ikke-eksisterende helseplager. 11 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Ta en titt på denne tråden, den viser noen basestasjoner i Rælingen. Jeg bor og trives i Rælingen, men hvis jeg hadde jobbet i Rælingen kommune hadde jeg ikke bekymret meg over stråling, men mere om hvor stygge basestasjonene har blitt i det siste. http://www.diskusjon...owtopic=1262551 Bakgrunnen for denne saken er at Akershus fylkeskommune ønsket bedre dekning innendørs, dvs i Rælingen videregående skole. Hvis noen ønsker at elevene skal få bedre dekning, så kan NetCom sette opp antennene på Kebab-sjappa (ved Joker på Øvreveien). Det er der elevene stort sett oppholder seg. En helt annen sak er TeleNorMobil allerede står på kommunehuset, midt i en j....g stygg antenneskog. Hvis den siten rives blir det ikke lett å få tak i dem som jobber i kommunen... Endret 11. juni 2012 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg kan kjøpe estetikk-argumentasjonen, men det er vel bare å sette strenge krav til hvordan oppsettet utføres. Å underbygge strålingshysteri med denne typen tåpelige uttalelser fra kommunale ansatte er helt på trynet. 1 Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Dustenorge i et nøtteskall Dette dreier seg om èn kommune, men jeg ser poenget ditt. Personlig kan jeg godt forstå at de tar estetikk inn i avgjørelsen. Den har alltid sin plass. Det jeg ikke forstår er at de legger vekt på "strålingsfaren" enda all vitenskap så langt har vist at det ikke er noen nevneverdig fare. Det er nok større fare for at jeg får kreft av bileksos enn av mobil stråling. Ta en titt på denne tråden, den viser noen basestasjoner i Rælingen. Jeg bor og trives i Rælingen, men hvis jeg hadde jobbet i Rælingen kommune hadde jeg ikke bekymret meg over stråling, men mere om hvor stygge basestasjonene har blitt i det siste. http://www.diskusjon...owtopic=1262551 Bakgrunnen for denne saken er at Akershus fylkeskommune ønsket bedre dekning innendørs, dvs i Rælingen videregående skole. Hvis noen ønsker at elevene skal få bedre dekning, så kan NetCom sette opp antennene på Kebab-sjappa (ved Joker på Øvreveien). Det er der elevene stort sett oppholder seg. En helt annen sak er TeleNorMobil allerede står på kommunehuset, midt i en j....g stygg antenneskog. Hvis den siten rives blir det ikke lett å få tak i dem som jobber i kommunen... Jeg tok et søk for å se hva som finnes av løsninger på mobilmaster. Det er helt tydelig at det går an å tenke estetikk. Problemet er vel at myndighetene ikke stiller krav til operatørene når det kommer til den nevnte estetikken. Jeg kan ihvertfall ikke se noen annen grunn for alternativene finnes. Her er en artig "furumast" og en variant. I Norge har vi ikke akkurat lite av furu. Sku tru denna kunne funker i skauen. Palmemast. Her har de kamuflert masten slik at den går mer i ett med en rød mursteinspipe. Denne flaggstangen er en mobilmast. Her er en til. Gatelykt mobilmast. Så har vi jo Ericssons nyeste master. Tokyo Skytree er jo vulgært stort, men det er vel ingen tvil om at det ser bedre ut en de fleste mobilmaster. Endret 11. juni 2012 av ZiggyStardust Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Man bør jo bruke føre-var-prinsippet på alt i Rælingen da. Alt som er oppfunnet etter krigen bør fjernes som føre-var og alle matvarer som ikke er produsert med rene råvarer må fjernes. Alternativt kan en prøve å sette seg inn i forskningsresultater, og se at det ikke er noen kjent fare. Faktisk er den eneste logikken her, at mobilmaster i nærområdet SENKER strålingsnivået fra den enkelte mobiltelefon. Det har aldri vært basestasjonene som har bestrålt folk, men derimot deres egen mobiltelefon (nærfeltet innenfor noen få cm fra mobilantennen). Har man ekstremt dårlig dekning, så vil en mobiltelefon pumpe opp sendereffekten til maks... ^^ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg