Gå til innhold

Call of Duty demo ikveld!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ting jeg ikke likte:

M1 carabinen hadde bare 10 skudds magasin

...

 

 

 

akkurat det ang. mag. kappasiteten på M1'ern er noe av det dummeste jeg har hørt som en klage, ikke for å rakke ned på deg...men det er jo realisme... Standard M1 hadde 10 skudds magasin, bare at de ikke var i boks, som som på M1 Carbine. Derfor var det naturlig å bare stikke disse i en boks for å få utskiftbare magasiner til M1C...mindre arbeid enn å lage egne magasiner til dem, istedet for bare å stikke dem i en metall "boks" :)

 

Når det gjelder kraften, så syntes jeg den var ok, den er svakere enn KAR98'ern, som dreper på ett skudd i spillet...slik skall det være også.

KAR98 = 7.92 M1(Carbine) = 7.62mm (med varierende lengde på hylsen, der 7.92mm er lengre (og derfor kraftigere enn 7.62mm). Samtidig er M1 semi automatisk, mens Kar98 er bolt action, så jeg syntes det virket ang. balanse i spillet også... du tømt magasinet på M1 på tiden det tar en å skyte og reloade ett skudd med Kar98...

 

M1911'en er ikke prøvd enda ;)

 

en ting jeg ikke likte var at det var mulig å ta partial reload, uten å miste resten av ammoen...standard prosedyre er å kaste magasinet, ikke stikke det i lomma :) (ok, ikke så mye problem med M1, siden du ikke kan reloade før den er tom da men men...

 

btw, digg, utifra screenshotene på hjemmesiden deres, så det ut som det er en russisk kampanje også! og den utbomba byen så ganske imponerende ut også!

 

Standard M1 er den såkalte M1 Garand som hadde 7.62mm (x51?)

og 8 skudds magasin som hadde den fine "plingen" på slutten.

M1 karabinen eller m1a1 ble laget for fallskjermtropper og

sånt, den har som sagt 10 skudds magasin og 5.56mm ammo.

Lenke til kommentar

m1 grand og m1 carabine er velidg forskjellige,

 

m1 grand=

7.62X51mm

m1 carabine=

7.62x22 eller noe, nesten pistol kaliber og den har en 15 skudds magasin men ble ofte bare ladet med 13 for å ungå skiling.

 

mens m1 grand hadde et 8 skudds clip, som ble stappet oven i fra og ned in i våpenet.

Lenke til kommentar

Ikke for å være overdrevent pedantisk, men noen rettelser må nok til:

 

<Kjedelig faktamodus>

M1 Garand: 8-skudds "klips" i kaliber .30-06/7.62x63mm. Et lite plusspoeng til CoD for å få med den lille detaljen at det er helt umulig å "etterfylle" en Garand p.g.a. denne litt spesielle løsningen.

 

M1A1 Karabin: 15-skudds (bare 10 i spillet) boksmagasin i kaliber .30 M1/7.62x33mm.

 

M1 Thompson: 20 eller 30-skudds boksmagasin i kaliber .45 ACP.

 

Mauser Kar.98k: 5-skudds fast magasin med 7.92x57mm ("7.9mm Mauser") ammunisjon.

</Kjedelig faktamodus>

 

Kan nok stemme at 7.62x33mm ammoen i M1 Karabinen er i svakeste laget. Pleier selv å bytte den ut med den første og beste Mauseren jeg finner. Foretrekker faktisk den til og med over M1 Garand.

 

Ellers mener jeg at CoD ser ut til å bli en svært forbedret utgave av MOH. Savner fremdeles litt på realismefronten, men på "Veteran" vanskelighetsgrad nærmer det seg skikkelig bra saker. Utifra demoen å dømme kan det virke litt lineært og ensformig, men det ferdige spillet kan jo fremdeles overraske.

Lenke til kommentar

i et kjenerelt bilde hadde tyskerne bedre våpen og faktisk bedre taktikk,

 

Tyskerne hadde hele son infanteri strategi rundt Mg'ene, mens amerikanerene hadde den rundet rifla.

britene hadde en blanding mellom Bren/sten/enfield,

 

det er et par våpen som var veldig gode fra USA. thompson men den var dyr, så den ble bytta ut med grasegun'en etter vært.

så var det colten 1911, beste pistol noen gang.

 

brittene hadde brengun'en som var et fantastisk våpen, blanding av en BAR og en mg, kaskje beste våpen under ww2.

 

faktisk var den så nøyaktig at viss man festa et scope på den kunne man fint treffe folk fra over 1,5km med ektrem nøyaktighet..

Lenke til kommentar
Hva synes dere om at de som er på laget ditt respawner hele tia?

jeg er litt usikker for det er ikke realistisk liksom men

på den andre siden gir det spillet mer "liv" når du har med deg

et lag hele tia og ikke klurer rundt alene.

 

Du kan jo se på det som at du får reinforcements..

Lenke til kommentar
Hva synes dere om at de som er på laget ditt respawner hele tia?

jeg er litt usikker for det er ikke realistisk liksom men

på den andre siden gir det spillet mer "liv" når du har med deg

et lag hele tia og ikke klurer rundt alene.

 

Du kan jo se på det som at du får reinforcements..

 

 

Akkurat. Det bokstavelig talt regner jo paratroopers rundt deg :yes:

Lenke til kommentar

respawner de?

 

dessuten, who gives a flying turd om det er lineært? slike krigs FPS er jo mission baserte også da :) har ikke jeg problemer med iallefall

 

og ja, KAr98 er å foretrekke over M1 Carbine :) men thompsonen er bedre enn MP40...pga stoppingpower, mener jeg iallefall....

 

litt merkelig at de ikke la inn overheting på MG42'ene, eller ammo forbruk...mister lissom muligheten for å storme MG reder når de bytter løp da...

Lenke til kommentar

Kjører spillet på:

1200x1024x32

Maks på alle detaljer

(ingen AA' date=' AF)

 

Spillet viser ikke tegn til hakking, bortsett fra da jeg en gang skrudde på "Bodies" på "insaine" slik at det ble mange lik uten at noen forsvinner. Så stilte jeg meg opp med MG42'en ved den første marken der med kyrene.

 

Fant nemlig ut at dersom jeg skyter noen av mine egne, vil det bare komme nye "reinforcements" slik at laget er like stort. Etter en stund merket jeg at maskinen begynte å slite. Har tatt et screenshot. Ligger lik overalt.....

 

Jeg har merket at maskinen min ikke har vært spesielt mye raskere etter at jeg byttet skjermkort fra GeForce3 til 9800Pro, men nå vil det kanskje bli andre boller når DX9-spillene kommer...? :shrug:[/quote']

 

Hvorfor bruker du ikke AA og AF? Det er der du vil merke stor forskjell fra GF3.

Lenke til kommentar
respawner de?

 

dessuten, who gives a flying turd om det er lineært? slike krigs FPS er jo mission baserte også da :) har ikke jeg problemer med iallefall

 

og ja, KAr98 er å foretrekke over M1 Carbine :) men thompsonen er bedre enn MP40...pga stoppingpower, mener jeg iallefall....

 

litt merkelig at de ikke la inn overheting på MG42'ene, eller ammo forbruk...mister lissom muligheten for å storme MG reder når de bytter løp da...

 

Blir vel litt drøyt å forlange at man må bytte løp i et spill. Helt greit med ammo-counter og overopphenting, no ala Day of Defeat. Skulle også likt muligheten til å kunne drasse med deg en mg rundt, også ala DoD. Var vel en mg i MOHAA Spearhead?!

Lenke til kommentar

Altså, du som sier det lagger med dni Xp2500+ og ti4400 forstår det ikke! Kjørte alt på MAXX detaljer 1024x768, eax3 (med gametheatreXP7.1 lydkort, hercules btw :wink: ) og det går TOTALT glatt, helt overglatt, ikke merke til lagg her og jeg har :

 

p4 2,2ghz, 256rd-ram pc800, ti4400... :shrug::shrug::shrug::)

 

EDIT :

 

næmmen, jeg glemte å nevne spillet, det kicka ASS seriøst altså, har spilt mohaa og battlefield så lenge og fikk secret weapons of ww2 i går og det kicka ass, og etter å testa demoen i dag, ble jeg SKIKKELIG imponert !!! :o :o Knallspill altså, gleder meg til å spille fullversjonen, er lei av å ta alle med granater.. hehe :D:woot: MP på dette må vel rocke noe vilt ? :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...