Gå til innhold

Call of Duty demo ikveld!

Anbefalte innlegg

MOHAA-killer når det gjelder intensitet.. likte veldig godt muligheten til å kunne bruke siktet, i stedet for crosshair. En ting jeg likte veldig dårlig må være hvor rask KAR'en er til å reloade. Frykter at den kommer til å bli overlegen i MP (les: DoD). Men sånn overall.. definitivt en av de bedre fps'ene.. :) Fett å se på de aa-folka som sveiver og sveiver for deretter etter å bli skutt i huet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demoen kan lastes ned fra www.3ddownloads.com. Eneste jeg har å klage på, er at det er rett og slett for krevende. Må ha et DX9 kort for å kunne kjøre det noenlunde ok. Men jeg fikk jo snublet meg igjennom det på laveste settings. MEGET bra spill, men jeg må vel oppgradere PC'en igjen.

Noen som har andre oppfatninger om systemkravene?

Lenke til kommentar

Ja. Min maskin er ikke spesielt rask, men så er skjermkortet mitt meget bra.

Kjører spillet på:

1200x1024x32

Maks på alle detaljer

(ingen AA, AF)

Spillet viser ikke tegn til hakking, bortsett fra da jeg en gang skrudde på "Bodies" på "insaine" slik at det ble mange lik uten at noen forsvinner. Så stilte jeg meg opp med MG42'en ved den første marken der med kyrene.

Fant nemlig ut at dersom jeg skyter noen av mine egne, vil det bare komme nye "reinforcements" slik at laget er like stort. Etter en stund merket jeg at maskinen begynte å slite. Har tatt et screenshot. Ligger lik overalt.....

Jeg har merket at maskinen min ikke har vært spesielt mye raskere etter at jeg byttet skjermkort fra GeForce3 til 9800Pro, men nå vil det kanskje bli andre boller når DX9-spillene kommer...? :shrug:

Lenke til kommentar

Og jeg som trodde Medal Of Honor: Allied Assault var stemningsfullt.

Jeg liker måten Call Of Duty skildrer rollen som menig. Du er ikke den fantastiske krigeren som endrer historiens gang. Bare en av mange. En liten brikke i et stort spill. Atmosfæren er helt vannvittig. Partikkeleffektene er uten sidestykke det beste jeg har sett til dags dato, lys og skygge er utrolig flott, og animasjonen er ypperlig. Glimrende brettdesign hjelper også. Du får mange gode muligheter til å leke helt, samtidig som gjengivelsen av andre verdenskrig er svært realistisk. Og lyden...

Gleder meg vilt til fullversjonen! :woot:

Min oppfatning er faktisk at de er lave. Min PC inneholder Athlon XP 2500+, Radeon 9700 Pro og 512 MB DDR-RAM. Med denne kan jeg kjøre spillet med alle detaljer på fullt, 1280x1024x32, 6x FSAA og 16x AF. 1600x1200x32 gikk også ganske bra, men ikke bra nok. Til sammenligning hakker bl.a. Raven Shield og Morrowind med disse innstillingene. Selv eldre spill som Max Payne og, ja nettopp, MOHAA flyter ikke helt ved maks grafikk. Kanskje COD er dårlig optimalisert for din maskinvare, ikke vet jeg. :shrug:

Dette er spillenes "Band of Brothers"!

Det var det som slo meg også. Likhetene er mange og tydelige, hvilket må sees på som en god ting! :)

Lenke til kommentar

ting jeg syntes var bra med spillet:

Iron Sight

tøffe effekter

ganske realistisk skade fra våpene

veldig kul gameplay

ting jeg ikke likte:

M1 carabinen hadde bare 10 skudds magasin

colten var litt for svak.

samme med granden og thompson

for å vere en demo var brettet litt for mørkt, du fikk ikke studert våpen skina og modelene så mye.

man helt klart et veldig lovende spill, jeg likte aldrig Moh:aa. men dette tror jeg kan bli bra, Cod fikk meg faktisk til å ville spille det over net, og det er skjeldent.

Lenke til kommentar

Slo av eax, så ble det en helt annen sak ja. Vanvittig bra grafikk. Men noe må være galt med surround lyden, for jeg har jo soundstorm, og det skal være mer enn godt nok for dette. Håper det blir bedre i fullversjonen.

Litt dumt at man får forsterkninger hele tiden, og at befalet er udødelig. Prøvde intenst å drepe han når oppdraget var ferdig. Alle andre tok himmelspretten, men sjefen tok mer juling enn alle, og kom seg på beina hver gang. Tøffing.

Lenke til kommentar
ting jeg syntes var bra med spillet:

Iron Sight

tøffe effekter

ganske realistisk skade fra våpene

veldig kul gameplay

ting jeg ikke likte:

colten var litt for svak.

samme med granden og thompson

for å vere en demo var brettet litt for mørkt, du fikk ikke studert våpen skina og modelene så mye.

man helt klart et veldig lovende spill, jeg likte aldrig Moh:aa. men dette tror jeg kan bli bra, Cod fikk meg faktisk til å ville spille det over net, og det er skjeldent.

Ja, brettet var litt mørkt.

Men det kan du så og si fikse.

http://www.modtheater.com/forum/showthread...?threadid=10289

Her har dem lagd en fil som du bare legger i 'main' mappa til spillet.

Det gjør at du får solskinn himmel 8)

Lenke til kommentar

ting jeg ikke likte:

...

akkurat det ang. mag. kappasiteten på M1'ern er noe av det dummeste jeg har hørt som en klage, ikke for å rakke ned på deg...men det er jo realisme... Standard M1 hadde 10 skudds magasin, bare at de ikke var i boks, som som på M1 Carbine. Derfor var det naturlig å bare stikke disse i en boks for å få utskiftbare magasiner til M1C...mindre arbeid enn å lage egne magasiner til dem, istedet for bare å stikke dem i en metall "boks" :)

Når det gjelder kraften, så syntes jeg den var ok, den er svakere enn KAR98'ern, som dreper på ett skudd i spillet...slik skall det være også.

KAR98 = 7.92 M1(Carbine) = 7.62mm (med varierende lengde på hylsen, der 7.92mm er lengre (og derfor kraftigere enn 7.62mm). Samtidig er M1 semi automatisk, mens Kar98 er bolt action, så jeg syntes det virket ang. balanse i spillet også... du tømt magasinet på M1 på tiden det tar en å skyte og reloade ett skudd med Kar98...

M1911'en er ikke prøvd enda ;)

en ting jeg ikke likte var at det var mulig å ta partial reload, uten å miste resten av ammoen...standard prosedyre er å kaste magasinet, ikke stikke det i lomma :) (ok, ikke så mye problem med M1, siden du ikke kan reloade før den er tom da men men...

btw, digg, utifra screenshotene på hjemmesiden deres, så det ut som det er en russisk kampanje også! og den utbomba byen så ganske imponerende ut også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...