Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 900

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOOOOL:Hvorfor fikk 800'en 4/6 når dere skriver:

Velger du Lumia 800 må du klare deg uten frontkamera, men det er også det eneste offeret av betydning.

Enig LOOOOOL 710 har samme hardware. Billigere skjerm osv, men den koster må kun 1700 kr. 800 får du for ca 3000 nå.

Ellers så skal jeg ikke kommentere dette mer. Bortsett fra at 900 er en katasyrofe for Nokia i USA. Solgte litt de første dagene, men så var det stopp.

Dummeste jeg noensinne har lest. Hvor er kildene dine? Din egen fantasi?

• Liker 2
Lenke til kommentar
6er på denne? Hva med å nevne pris i forhold til innmat? Det at Windows Mobile krever mindre har null relevans i denne sammenheng.Ingen masselagring? Dette er en alvorlig mangel på en så dyr telefon. 800x400 skjermoppløsning på en telefon til 4000,- og 4.3 " skjerm? Dette er noe dere garantert ville ha trukket en Android-telefon for. Nei og nei. Denne telefonen er nok ikke noe mer enn en 4 spør du meg.
4.3" skjerm er i mine øyne en perfekt størrelse så se ikke hvorfor det skal trekke ned Ikke alle som ønsker en 5" skjerm i lomma. Skjermen er for øvrig den beste på markedet når det kommer til bruk i sola.http://www.pocketpccentral.net/newscenter/2012/05/08/lumia-900-sunlight/Ellers så mener jeg at masselagring rett og slett ikke er ett tema i dag, bortsett fra video, og kanskje audio ser jeg rett og slett ikke noe som må/bør lagres på telefonen, hvorfor streve med å kopiere frem og tilbake når man bare kan ha alt liggende i skyen?

Tror han mente at en oppløsning på 800x480 på en 4,3" skjerm er for liten oppløsning i forhold til størrelsen :) er for såvidt enig, har en lumia 800 og synes det er for dårlig oppløsning til en 3,7" :( men ellers utrolig fornøyd! :D

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvor lenge amobil har tenkt å la denne saken ligg øverst. Husker at de siste telefonene de har testet kun har fått noen timer i "rampelyset" øverst på siden, før de har blitt "gjemt" i små notiser lengre ned på siden. Dette gjaldt både Samsung S3 og HTC One X.

Lenke til kommentar

[ Bortsett fra at 900 er en katasyrofe for Nokia i USA. Solgte litt de første dagene, men så var det stopp.

Nokia Lumia 900 i sort er fremdelse på førsteplass over de mest solgte telfonene på AmozonWireless sin AT&T liste. Så helt stop kan det ikke være.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stusser over mange av de testene dere presenterer her på amobil. Det vil si testene er forsåvidt greie nok, men problemet er at det er for mye synsing og rare karakterer.

Dere burde sette opp en mal med faste målepukter som dere brukte i alle testene.

Videre kan jeg ikke forstå disse kommentarene i konklusjonen deres:

- Ikke utvidbart minne

- Ikke USB masselagringsmodus

Det er jo ingen WP 7.5 som har disse egenskapene.

Det blir egentlig også litt dumt at man drar sammenligninger over til IOS og Android da dette er noe helt annet og med helt andre krav til maskinvare.

Som lesing fungerer testene ok, men vil ikke hjelpe meg stort i en kjøpsfase. Dessuten får man inntrykk når man ser overskriften for testen at dette virkelig er noe stort.

Ble mye kritikk her nå, men jeg må få legge til at jeg har glede både av amobil og forumet. Jeg savner kun en viss rød tråd i det dere gjør samt en viss nøkternhet i utformingen av overskriftene.

Lenke til kommentar

6èr i terningkast ???

Virker helt latterlig att denne mobilen kan få det spør du meg..

Amobil bekrefter jo selv flere mangler på denne mobilen selv.

Noe av det vi ikke er like begeistret for ved Windows Phone er den manglende støtten for høyoppløste skjermer. Nokia kunne ikke gi Lumia 900 høyere skjermoppløsning enn 480 x 800 punkter, uansett hvor mye de måtte ønske det. Vi er heller ikke så begeistret for at du ikke kan sette inn minnekort i telefonen, eller overføre filer via utforskeren i Windows. Microsoft Windows Phone støtter heller ikke NFC.

I tillegg har den også bare ett middels bra kamera...

Deles 6èr karakterer ut over en lav sko om dagene ??

Endret av leirdueredet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Satt ikke igjen med følelsen av terningkast 6 etter å ha lest igjennom testen, men at folk mener at maskinvaren i telefonen skal trekke karakteren ned så er jeg ikke helt enig. Selv ønsker jeg Windows Phone telefoner med litt mer relevant maskinvare men skal du teste og bedømme ytelsen og hvor bra en mobiltelefon i praksis så må du jo gå utifra hvor responsivt osv operativsystemet føles på den gitte telefonen og ikke tenke på hvordan maskinvaren er iforhold til mye annet på markedet.

Eller skal en telefon som kjører Windows Phone som kniv igjennom mykt smør få trekk på maskinvare og ytelse bare på grunn av de tekniske detaljene på telefonen og en telefon som kjører Android hvor ting hakker litt her og der skal få toppkarakter bare fordi de tekniske detaljene er imponerende? Hjelper fint lite med kraftig maskinvare om programvaren fremdeles føles så som så.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Snasent! Nokia er vell beviset på at det er mulig å designe sexy touchtelefoner uten å blåkopiere Apple! Kansje Samsung burde selge kopimaskinen og heller ansette noen designere;)

noen som er fagboy eller:)? samsung har da ikke noe likhet med apple? se på de siste tlf de sine! samsung galaxy S3 og S2 er jo helt ulike fra iphone.. bare fordi S2 har sort ramme så er det iphone? bare fordi den har en knapp i midten så er den en iphone? plz.. enig at nokia sine tlf ser bra ut, men windows phone er noe jeg virkelig ikke likte:/ var kjapp og alt det dær, men den er forsatt ikke Android eller iOS.. Android er min favoritt akkurat nuh, men iOS håper jeg blir bedre, fordi iphone 5 venter jeg spent på!

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

MS har laget OS siden 1980 eller noe. De har laget OS for mobiltelefoner i nesten 10 år (WM). Og så klarer de å lage dette skvipet WP. Det finnes ingen unskyldninger for dette. Det er totalt talentløst. Etter et halvt år i markedet burde alle mangler være borte. Nå er det to år siden WP kom på markedet, ennå er det ubrukelig for de fleste. For et fåtall er det OK, de som ikke forlanger så mye.

Ubrukelig? Hva er det som er ubrukelig med en wp? Jeg bruker da en i jobb hver dag og den overgår det meste av andre telefoner jeg har hatt tidligere. At den ikke selger i zillioner betyr da vel ikke at den er ubrukelig. Ingen tør satse på fult nå før versjon 8 er ute. Det koster alltid å ligge først i løypa.

Ser man økonomisk på det roper alle produsentene på at MS skal senke kravene til maskinvare for wp slik at de får billigutgavene ut på markedet. Det er der penga ligger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

noen som er fagboy eller:)? samsung har da ikke noe likhet med apple?

Neida, overhode ingen likehter.

Taben demmes er blåkopi av ipad, tilogmed ned til pluggen. Selv Samsungs advokat klarte ikke å se forskjell på dem når dommeren holdt dem. S2 er urovekkende lik IP4 og S1 var jo en blåkopi av IP3G

men den er forsatt ikke Android eller iOS.. Android er min favoritt akkurat nuh, men iOS håper jeg blir bedre, fordi iphone 5 venter jeg spent på!

Jeg tror den har mye mer potensiale enn android i kampen mot apple.

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at artikkelforfatter kan forsvare terningskastet, men det burde kanskje settes av et eget avsnitt i testen til å forklare hvorfor et produkt får den totalvurderingen som det gjør.

Forøvrig en stilig mobil, men hvem tør kjøpe en Lumia 900 med WP 7.5 når WP 8 er på trappene og flere store produsenter er klar for å kaste seg på MS-toget straks neste versjon er ute?

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at artikkelforfatter kan forsvare terningskastet, men det burde kanskje settes av et eget avsnitt i testen til å forklare hvorfor et produkt får den totalvurderingen som det gjør.

Forøvrig en stilig mobil, men hvem tør kjøpe en Lumia 900 med WP 7.5 når WP 8 er på trappene og flere store produsenter er klar for å kaste seg på MS-toget straks neste versjon er ute?

Det blir vel litt i merkeligste laget å forsvare denne karakteren når selve anmeldelsen sier noe helt annet. Fatter fortsatt ikke hvordan det er mulig å gi Lumia 900 en 6.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette tenker jeg fortsatt at N9 er toppmodellen til nokia, mens dette er nok en krampetrekning av et dårlig samarbeid.

Greit nok, den ser fin ut.. Men i lys av WP7(mango eller hva de kaller det..) de siste årene så er vet jeg ikke om dette er en brennende eller synkende platform..

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...