solskogen Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Den ene maskinen min skrudde seg helt plutselig av, og etter det så får jeg ikke startet den igjen. Det er ingen reaksjon når jeg prøver å skru den på (viftene prøver ikke en gang å starte) - men jeg ser at det er lys på hovedkortet på to lysdioder som sitter der. (og dette forsvinner når jeg fjerner strømmen, sjøsagt) Jeg mistenker at strømforsyningen har gått til helvete, da jeg har prøvd å fjerne samtlige disker, samtlige minnebrikker og skrudd inn ut og skjermkortet uten resultat. Det er koblet til en pc-speaker og den gir heller ingen pip (det skulle den, hvis det feks var noe galt med cpu) Har jeg rett? Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Kan vere det ja. Men dobbel sjekk at du har koblet av/på bryter og de andre tilkoblingene rett. Er noken hovedkort som har et litt forvirrende oppsett Lenke til kommentar
Magnus1994 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Mest sannynsligvis strømforsyningen ja. Hadde ett ganske så likt problem, og strømforsyningen var problemet. Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 @BaronDavid - maskinen fungerte dagen før, den gikk ned i løpet av natten (inntil da har maskinen gått siden 2009 :-) Da satser jeg på at det er strømforsyningen som har gått åt skogen. Det blir så dyrt å kjøpe nytt hk og cpu ;-) Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 @solskogen . Har du prøvd å resete CMOS/BIOS? Det gjøres med jumper på HK,eller det runde batteriet. Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Ny strømforsyning gjorde susen. @jetzbullet: Å jada, flere ganger. Hadde til og med batteriet ute i to dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå