Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Hei og AAARRG! Etter en ca 15 dager inn i forrige måned fikk jeg SMS fra onecall om at jeg hadde oversteget antall MB på abbonementet mitt, og fikk spørsmål om å "doble" datamengden for et par hundre kroner. Takket ja til dette via SMS og fortsatte å bruke iphone/ipad som vanlig... Fikk nylig regning på 3000kr fra Onecall for 1 mnd forbruk... Da for "dobbel pakke" samt 2000 kr i ren datatrafikk.. Fortsatte å benytte telefon/ipad som vanlig pga. jeg selvfølgelig forventet at jeg skulle få en ny SMS dersom jeg brukte opp datamengden min... Ser jo selv at det er "min feil"; men er det ikke slik at de har et (lovpålagt?) maksbeløp for datatrafikk per dag, ev.t at de er ansvarlig for å melde fra dersom man bruker opp kvoten? Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bare bite tenna sammen og betale? TH Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg ville ihvertfall skiftet mobilselskap. Å måtte betale 2000,- for ren datatrafikk på en mnd, det er ille. De fleste har makspris, noe som er mye mindre enn 2000,- Om du bruker mye mobilnettet til ipad, så kan det og være lurt å få eget mobilt brebånd abonnement. De koster jo og mye mindre. Du slipper da ekstrakostnader. Men farten blir redusert ut måneden, om du bruker mer enn kvoten. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Det lovpålagte maksbeløpet tror jeg gjelder roaming, altså datatrafikk på "fremmede" mobilnett (= utenlandsreiser). Uansett, Onecall tar 99 øre per MB i Norge (og resten av Norden), så selv uten å ta hensyn til inkludert datapakke er du oppe i minst 2 GB trafikk i mnd. Du bør definitivt ha et abonnement med fri databruk, ikke x antall MB inkl i mnd ettersom du uansett bruker mer enn dette. F.eks. Talkmore gir deg fri databruk som en tilleggstjeneste til 239/mnd (altså i tillegg til evt. månedspris på ordinært abo). Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg snakket ikke om lovpålagte makspriser. Jeg snakker om maksprisene som Telenor og Netcom f.eks har makspriser, noe de har valgt selv. Og det er dårlig av Onecall å ikke kunne tilby dette. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Ring til dem og forklar. Dere kommer sikkert fram til en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå