Gå til innhold

Tredje gang feil på hovedkortet - Heving?

3R4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Dell laptop som jeg har hatt litt problemer med.

Første gang måtte hovedkortet byttes etter at det var et problem med minnekortleseren.

Andre gang måtte hovedkortet byttes etter at batteriet ikke ville ta til seg lading.

Og nå funker ikke skjermen i det hele tatt, sannsynligvis pga at GPU-en (En del på hovedkortet) er defekt, som er en kjent feil på denne modellen.

Altså, det er samme feil tredje gang (Hovedkortet), men samtidig er det forskjellige feil... Kan jeg kreve heving?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Samme mangel" er ikke ensbetydende med "mangel på samme komponent". Om du f.eks. opplevde tre ganger at det ikke var liv i maskinen da du forsøkte å skru den på ville det vært irrelevant om det var vekselvis strømforsyning og hovedkort som var feilkilden, du ville hatt hevingsrett tredje gang ettersom feilen er den samme.

Defekt minnekortleser, ladeproblemer og svart skjerm er sånn sett tre ulike feil. Forbrukerkjøpsloven åpner ikke for noe maks antall avhjelpsforsøk for ulike feil, men de fleste produsentgarantier følger en konvensjon som gir deg kredit ved fjerde gang ulik feil.

Lenke til kommentar

Hej

Jeg er ked af at høre, at du har haft gentagne problemer med din Dell computer.

Hvis du sender mig dit servicetag i en privat besked, vil jeg meget gerne kigge på sagen, og se om vi ikke kan finde en acceptabel løsning.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLyssnar & @Delllytter

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ville bare komme med en oppdatering:

Dells representant kom med tilbudet om at jeg kunne få heve kjøpet. Dette takket jeg ja til, og pengene ble ført over til konto.

Takk for det Dell!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...