Eddie1234 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) hei Endret 13. juni 2012 av Eddie1234 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Det er befriende å være til freds - med seg selv først og fremst, og da kommer resten av verden av seg selv. Lev i nuet, men ha noen fyrtårn der fremme mot horisonten - og kos deg på veien din. "bære vann og hogge ved" - "bære vann og hogge ved" - "bære vann og hogge ved" - "bære vann og hogge ved" - "bære vann og hogge ved" - "bære vann og hogge ved" ....... Gleden og nytelsen i å gjøre noe til fulle ... det er livet Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg har enda ikke lest bibelen, det hadde gjort meg tryggere og fått meg til å tenke mindre på meg selv... Hadde gitt meg mening i hverdagen. Noe som er større. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg har enda ikke lest bibelen, det hadde gjort meg tryggere og fått meg til å tenke mindre på meg selv... Hadde gitt meg mening i hverdagen. Noe som er større. Føler du at du må lese bibelen for å bli trygg. Hva forventer du å finne i bibelen, konkret? Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Konkret? Aner ikke, men hva jeg ønsker å oppnå er god nok grunn for meg. Ellers er jeg glad i historier og Jesus virker som en god mann. Jeg ser også etter leveregler, eller tips som jeg ikke har tenkt og følge til punkt og prikke.For øyeblikket er meningen kaffe, røyk og noen skiftende venner, begynner å bli nokså lei. Virker som du ikke ønsker at jeg skal lese den, hvorfor ikke? Fred Endret 11. juni 2012 av LommeruskOp Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Virker som du ikke ønsker at jeg skal lese den, hvorfor ikke? Fred Nei, jeg lurte bare på hva du forventer deg å finne (som ingen før deg har gjort). De beste tekstene, og ordspråkene fra bibelen finner man jo ellers "overalt". Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Virker som du ikke ønsker at jeg skal lese den, hvorfor ikke? Fordi det finnes en haug av bøker som er bedre skrevet og som kan gi deg minst like gode ideer som det Bibelen kan. 1) Robert Pirsig's "Zen and the art of motorcycle maintenance" (Zen og kunsten å vedlikeholde en motorsykkel) 2) Paolo Coelho's "The Alchemist" (Alkymisten) der har du to. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Eller Douglas Adams sin eminente: "Haikerens guide til galaksen (originaltittel: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy)" Denne boken er et must for alle å lese, da den gir det mest meningsfylte svaret på gåten om livet, universet, ja alt PLUSS at den er hysterisk morsom!! Sa noen 42? Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Virker som du ikke ønsker at jeg skal lese den, hvorfor ikke? Som ateist foreslår jeg at du leser den. Den pleier å være en oppvåkning for mange. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå