omvik Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Hei Som overskriften sier så lurte jeg på om noen her inne har noen tips eller anbefalinger rundt det med ip-kamera/overvåkningskamera. Jeg er på jakt etter et kamera som skal stå ute i en hundegård slik at jeg kan følge med på hvordan hunden oppfører seg når vi ikke er hjemme. Kameraet bør ha 2-veis lyd slik at vi kan korrigere hunden om den begynner å synge, og bør være støttet i en eller annen iPhone-app. Pris bør helst være så lav så mulig. Noen tips? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Kabel, trådløst, nattfunksjon, vanntett osv? Tar du deg en tur på mpx.no/komplett.no eller dustinhome.no så har de flere alternativer. De fleste produsenter i dag(i lavprissegmentet) har apper til smartmobiler. De litt dyrere har bedre kvalitet og forutsetter at du finner en app/løsning selv. Lenke til kommentar
omvik Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Kablet eller trådløst spiller egentlig ingen rolle. Egentlig ikke hattfunksjon heller for den saks skyld. At det er vanntett er kanskje en fordel, men heller ikke en nødvendighet. Det er vel det med 2-veis lyd som er det viktigste. Skal ta å lete litt på komplett etc. Takk for svar edit: Det MÅ ikke være et utendørskamera da det også kan plasseres under tak/innendørs, selv om det betyr redusert overvåkningsområde. Endret 11. juni 2012 av treskjegg Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Logitech sine overvåkningskamera har veldig bra bilde og middels lyd. Kan overvåkes via nettet og gi alarm /epost ved bevegelse i bilde ( ikke lyd). Det med å snakke tilbake kan løses med ip-telefon. Du trenger en høyttaler med god lydkvalitet hos hunden for at den skal høre etter. Uling / bjeffing kan løses med en boks på veggen som reagerer på lyd lager pipelyd . Effektivt på noen hunder. Lenke til kommentar
omvik Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Hadde håpet å klare meg med kun et kamera. Ser at noen har støtte for lyd ut også, men igjen så er det en fordel om dette også støttes av en app på iPhone. Er ikke logitech sine kameraer ganske dyre? Da tenker jeg ikke på vanlig webkamera. Har du en link til en slik boks som lager lyd ved lyd? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Vet ikke om du fant noe hos en norsk butikk men her har du det billigste av de billigste hos mpx.no: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=617738 Lenke til kommentar
omvik Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Har sett litt på TP-Link sine kameraer ja. Det du linker til ser jo ut til å kunne utføre jobben. Det eneste som mangler er en integrert høyttaler, men siden jeg har en music angel liggende så kan kanskje denne være perfekt. Strøm må jeg jo ha uansett, og music angel kan benytte seg av f.eks en iPhone-lader Takk for respons! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå