Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filmstreaming fra nett stopper ofte opp lenge.. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Har god linje Nextg, 10/1 Gb

Uansett hva slags type video streamet direkte fra nett, så stopper den stadig opp, ofte begynner det etter 1-5 minutt. Jeg kan trykke markøren litt videre på linjen, og den fortsetter vanlig. Hvis jeg bare venter, kan det gå laaang tid. Har bare prøvd det et par ganger, og det tok gjerne et kvarter før visningen fortsatte.

Gjelder NRK nett tv, både live og programmer som vises fra arkivet. Gjelder filmtrailere hos filmweb, youtube videoer, DB videoer, startsiden, videoer osv. Altså i de fleste formater.

Har ikke noen pc'er i nettverket med noe større nedlastinger på gang.

Hver gang jeg måler linja, får jeg bra hastighet. Har og prøvd med lavere oppløsning på video, men uten at det hjelper.

Hva kan være feil?

Kjører Win XP pro x64 bit Edition SP2

Intel Core2 Cpu

E8400 @ 3.00GHz

1,87 GB Ram (2)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det må være den trådløse forbindelsen som får noe feil i overføringene. Bruker GN-WP01GS trådløst nettverkskort, men har byttet ut til en kraftigere antenne. Har alltid 4 streker i signalstyrke. (ca 5 meter og 2 vegger mellom den trådløse ruteren og antenna.

Noe jeg kan sjekke eller gjøre med det? Har oppdaterte drivere, og kjøre på 54Mbps.

Lenke til kommentar

Kan legge til at det er flere nettsider som har "Intelligent streaming". Dette er noe som stopper streamingen når du har loadet et visst stykke foran der du ser. Det er et ganske vanlig problem at den ikke starter opp igjen når du kommer dit. Grunnen til at flere sider bruker dette er at siden veldig raske internetthastigheter har blitt vanlige, så folk loader et 30min langt klipp på 1 min. Hvis da personen ikke ser mer enn 1 min så har serveren "kastet bort" båndbredde på å gi deg informasjon du ikke bruker.

Hvor mye sider lar deg laste er veldig forskjellig. Selv har jeg en veldig treg linje så på noen klipp må jeg la den loade et stykke før jeg kan begynne å se for at den ikke må buffre hvert 5 sek. Jeg legger derfor veldig ofte merke til dette at klipp stopper streamingen når du har kommet et stykke foran der du ser og det er plagsomt ofte at den ikke automatisk begynner loade igjen når du kommer til der den stoppet loadingen.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...