Gå til innhold

Ny vifte til 9550 quad - bruker stockvifta nå


Everket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja det kommer ann på kabinettet hvis du har ATX midi tower er disse gode:

 

Budsjett: Cooler Master Hyper 412S bør nok ungås hvis planen er å overklokke mye altså noe særlig over 3 Ghz.

 

Prolimatech Megahalems (Følger ikke med vifter så den er stillegående) men spørs vel om du kommer deg over 3.2 Ghz uten å legge til 14 CM vifte.

 

Noctua NH-D14 eller PHANTEKS PH-TC14PE er også gode.

 

Noctua NH-C12P SE14 om du har et lite kabinett (Desktop) først og fremst, der spørs vel det om det er noe særlig å overklokke stort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Etter noen år så begynner cpu'en å bli fryktelig varm, og stockvifta bråker jo endel. Så tenkte jeg kunne bytte ut den vifta med en ny, og kanskje overklokke litt.

 

Noe tips til en rimelig og okay ny vifte?

 

Om den har begynt å bli varm etter noen år som du skriver så er det trolig dritt på kjøleribba-> noe som fører til dårligere varmeavledning som igjen resulterer i vifta må jobbe mer(mer støy)..

Lenke til kommentar

Jeg har et midi kabinett. Ja det er nok på tide med ny kjølepasta, men tenkte jeg like greit kunne kjøpe ny vifte, for den er jo ikke særlig god i utgangspunktet. Og når jeg først kjøper ny vifte, håper jeg å skivse pitte litt ekstra ytelse ut av cpuen. Takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...