Gå til innhold

Ny og motivert! Vektøkning og muskelbygging

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kjapt lest igjennom sticky-trådene hos kosthold og tilskudd, og fant noen retningslinjer. Har da noen spørsmål og komme med da jeg gjerne vil opp i vekt, bygge noenlunde med muskler får å se bra ut.

Har vært syk og har da blitt veldig tynn over tid (spist lite osv) Jeg veier ca 60kg, og er over 180cm høy. Dette tilsvarer da en veldig lav BMI.

Jeg er veldig lite aktiv den dag i dag, men ønsker å trene styrke minst 4dager i uken.

En kjenning foreslo denne pakken: http://gymgrossisten...mass-krea-bolic

-Lurer på om det holder med gainer, eller om jeg skal bruke protein pulver samtidig får å nå min daglige dose? Eller om jeg bare trenger å bruke protein og ett godt kosthold uten gainer?

-Noe spesiell drikke man burde holde seg unna, ellers som dere anbefaler?

-Hvordan er det jeg burde sette opp kostholdet? Lese på pakken til all mat jeg spiser daglig og legge sammen protein innholdet? Deretter multiplisere med 2,5 pr kilo av min kroppsvekt.

-Har dere noen andre retningslinjer på hvordan man kan gå opp i vekt, og få en ganske bra kropp?

-Hvilke andre produkter vil hjelpe meg nå mitt mål? (Feks: ZMA osv)

-Hvor mye kcal/dag burde jeg ha?

Kostholdet mitt nå er noe dårlig, så det må helt byttes ut.

Må bare si takk på forhånd! :) Gjerne kom med linker til produkter dere foreslår kan hjelpe meg.

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg konsentrert meg med og få i meg mer mat enn og begynne med gainers osv.

Melk, havregryn gjerne noe frukt. Jeg liker bananer i havregrynet. Så har du jo kjøtt\fisk. Mye god mat viss du ikke er en av dem som ikke gidder og lage middag.

Når du først har trent en stund så kan du heller vurdere gainers.

Melk er bra når man trener, drikk h-melk.

http://matavisen.no/artikkel/sjokolademelk-er-den-nye-sportsdrikken/1786

Lager du middag, prøv og bland noe rapsolje osv i viss det er mulig.

Gudd løkk. :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nå kjapt lest igjennom sticky-trådene hos kosthold og tilskudd, og fant noen retningslinjer. Har da noen spørsmål og komme med da jeg gjerne vil opp i vekt, bygge noenlunde med muskler får å se bra ut.

Har vært syk og har da blitt veldig tynn over tid (spist lite osv) Jeg veier ca 60kg, og er over 180cm høy. Dette tilsvarer da en veldig lav BMI.

Jeg er veldig lite aktiv den dag i dag, men ønsker å trene styrke minst 4dager i uken.

Du trenger ikkje meir enn det. 3-4 gonger i uka med styrke er meir enn nokk. Og spesielt med tanke på at du er lite aktvi fra før av. Å slappe av/restitusjon, er like viktig som trening og god kosthold. Du trener muskler i gym, men dei blir bygd heime mens du sover.

-Lurer på om det holder med gainer, eller om jeg skal bruke protein pulver samtidig får å nå min daglige dose? Eller om jeg bare trenger å bruke protein og ett godt kosthold uten gainer?

Gainer er BS. Det er protein, blanda med carbs og fett, som blir solgt for prisen av protein.

Kjøp heller vanleg protein og resten får du gjennom kosthold (for billigare peng).

-Noe spesiell drikke man burde holde seg unna, ellers som dere anbefaler?

Tja... skal du leve "sunt", er det greit å holde seg unna brus og alko og begrense kaffi.

-Hvordan er det jeg burde sette opp kostholdet? Lese på pakken til all mat jeg spiser daglig og legge sammen protein innholdet? Deretter multiplisere med 2,5 pr kilo av min kroppsvekt.

Det holder med 1.8-2g pr kg med protein. Og du trenger å få i deg ca 500kcal meir en det du forbrenner (så du bør få i deg carbs og fett også).

-Har dere noen andre retningslinjer på hvordan man kan gå opp i vekt, og få en ganske bra kropp?

Spise riktig og trene:) Thats it, ingen hemeligheit:) Einaste at det tar tid. Ingen anna måte å gjere det på..

-Hvilke andre produkter vil hjelpe meg nå mitt mål? (Feks: ZMA osv)

Kanskje kreatin mono? Men det er ikkje "must" til å begynne med. I starten (første 3-4 månad), konsentrer deg om teknikk og ikkje løfte tungt. Når du begynner å gå opp i vekt etter kvart, då er det greit med kreatin. Ellers treng ikkje du noe spes.

-Hvor mye kcal/dag burde jeg ha?

500 meir enn du forbrenner. Og det er veldig induviduelt.... badevekta bør hjelpe deg. Sikt på ca 1kg i månad, det er greit estimate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...