Gå til innhold

Bygger pc til ~11.000 og kunne trengt litt hjelp. :)

Anbefalte innlegg

Hei, da er det på tide å skaffe seg stasjonær, men jeg har noen spørsmål som jeg håpet dere kunne hjelpe meg med. :) Pc-en skal hovedsaklig brukes til spill.

Hær er listen over delene:

post-276298-0-91863800-1339372638_thumb.png

Det jeg lurer på er naturligvis om dette ser ut som en bra liste, og om alt fungerer sammen. Jeg tenker spesielt på om PSUen er et godt valg, og om Jeg burde kjøpe vengeance ram. Og må jeg skaffe Z77 Pro for å ta i bruk begge usb 3.0 portene på kabinettet?

Tror ikke jeg skal kjøpe SSD, de eneste fordelene er vel raskere oppstart og raskere åpning av programmer som ligger på ssden? Synes ikke det er verdt 600-900 kr. Men hvis dere har gode argumenter så tenker jeg på OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB (600kr) som et mulig alternativ.

Og så lurer jeg på om jeg burde kjøpe med kabler og/eller extra vifter, og hvis ja om dere kunne anbefale noen?

Takk på forhånd. ^^

Endret av Gangster301
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser egentlig bra ut, er ikke helt sikker på det med usb portene.

Du kan jo gå for denne SSDen: http://www.dustinhome.no/product/5010619756/samsung-830-series-128gb-ssd-sata-600-mlc/#intcmp=searchProvider_dacsa den er mye mer stabil.

Skal du ikke kjøpe 3. parts kjøler når du kjøper "K" prosessor?

http://www.dustinhome.no/product/5010617942/cooler-master-hyper-212-evo-s-1155-1156-1366-2011-am3-am3-fm1/#intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke har tenkt å overklokke, så er det vel ingen grunn til å kjøpe K prosessor? Men 3570K er for øyeblikket billigere enn 3570, så da er jo 3570k det objektivt beste valget? Men hvis jeg ikke tenker å overklokke er det vel ingen grunn til å kjøpe ekstra kjøler?

Går egentli ut ifra at jeg trenger z77 Pro, da pro har 2 interne usb3 porter, mens "vanlig" har bare 1, gjetter det er disse interne som blir koblet til kabinettet sine.

Ville Sound Blaster X-Fi HD vært bedre? Jeg tenker da på at HD har en hodetelefon forsterker, og forsterkeren var hovdgrunnen til at jeg hadde tenkt å kjøpe Xonar DG.

Når du sier at HAF X egner seg dårlig til musikk, mener du at den bråker? Jeg gikk for HAF X hovedsaklig for god kjøling, pluss at den ser ut til å ha gode porter.

Endret av Gangster301
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...