MrNutcase Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Skal handle ABIT NF7-S v2.0 hovedkort til min nye pc, med en AMD XP2500+ prosessor. Maskinen må jo kjøles ned, og kabinettet jeg kjøpte kom uten vifter. Vifter og kjøling har jeg egentlig null peiling på. Har cpu vifte, men trenger tips angående vifter i kabinettet. Tenker å handle et - Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB - skjermkort også. Kabinettet har plass til to vifter i front, og to i bak-kant. I tillegg er det mulig å montere en på sidedøren. Hvor mange vifter KAN jeg ha, og hvor mange MÅ jeg ha? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 du MÅ ikke ha flere enn den på CPU og den på skjermkortet og i PSU (ganske selvsagte alle 3) ellers er det generellt sett positivt å ha litt luft flyt i kabinettet...jeg ville hatt en forran og en bak, hvis det er mulig. da får du ekstra kjøling til Harddisk hvis det er mulig å montere en forran denne, i tillegg til litt gjennomflyt, hvis du setter den freme til å suge inn, og den bak til å blåse ut... hvis du har mulighet til å ha en vifte i sidedøren kan dette også være positivt, da får du fjernet luft fra CPU/skjermkort området fort... når det gjelder viftevalg, så er så store som mulig preferabelt (fysisk størrelse) har du mulighet til å bruke 120mm vifter f.eks. så er dette ypperlig...sannsynligvis er det 80mm vifter det er snakk om her da..jeg ville ikke brukt kraftigere vifter enn 19dB Papst vifter til kabinettet, eller justerbare enermax vifter, slik at du kan justere hastigheten på dem etter behov... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå