aquaplex Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hei. Forhastet meg litt da jeg måtte bestille noen nye pc deler i all hast her en kveld. Det har seg slik at jeg bestilte en INTEL CORE I5 3570K (Ivy Bridge) sammen med ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 som hovedkort. Nå vet jeg at dette hovedkortet støtter disse nye CPU'ene, men selvsagt fra en viss BIOS versjon. Hvilken BIOS versjon dette hovedkortet kommer med i esken aner jeg jo ikke. Så hva gjør jeg om det kommer med en såpass gammel BIOS at den trengs å oppdateres for å støtte denne CPU'en??? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 DU kan jo bruke angreretten og skaffe deg ett Asus P8Z77-V istedet. Lenke til kommentar
aquaplex Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Joa, men det vil helst være siste utvei da jeg virkelig trenger å få en pc på beina her. Om det hovedkortet er "gammelt" har ingenting å si for meg så sant jeg får det til å virke sammen med denne CPU'en. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Enkleste er å låne en Sandy Bridge basert cpu for å få flashet kortet ditt hvis du har muligheten for det - et annet alternativ er å kjøpe den rimeligste lga1155 SB baserte cpu som er å få tak i, feks en Celeron G440 eller lignende for å få flashet. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Du vil jo miste muligheten for overklokking da, så det vil jo ikke virke optimalt. Har lest litt om det og har funnet ut at det kommer med en eldre versjon av BIOSen, så du må oppdatere BIOS for å kunne bruke CPUen. Lenke til kommentar
aquaplex Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 Argh....okay. Takker for svar Får bite i min egen dumhet da og sende tilbake hovedkortet, for så å bestille Z77 som jeg burde gjort in the first place Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå