Gå til innhold

Irriterende HD støy

hen-enge

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen andre som har dette problemet? Benytter meg av 500m.

Når maskinen står på lager den en irriterende støy. Trolig fra harddisken. En variabel pipelyd. Jeg har til opplysning 40GB 5400 rpm disken.

Hva bør jeg gjøre for å få bukt med problemene?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en enkel operasjon å skifte harddisk på bærbare (stort sett).

skiftet selv på min compaq var bare å løsne 1 skru og så sette nye harddisken inni.

er 90% sikker på at det er harddisken som bråker og ikke noe prosessor. Er det noe med prosessoren som kan lage hvinelyd må det i såa fall være viften som kjøler den ned. Kjøpte harddisk av hitachi silent som de har på psdata. Ikke en lyd når den først har starta opp, men så er det samme typen som står i G4 maskinene.

perosnlig synes jeg det er værre med en hyle lyd en litt støy fra en vifte eller to. Kunne ikke bruke min i forelesninger før jeg skifta harddisk. ble småsprø selv av å sitte i nærheten så stakkars de rett foran meg.

Lenke til kommentar

Jeg har også en variabel svak pipelyd i min Dell inspiron 4150, den dukker sjelden opp og forekommer som regel når maskinen går på batteri og fortsatt er "kald"... Er ikke sjenerende nok til at jeg bryr meg om det.

I liknende tråder har svaret stort sett vært at det er strømforsyningen som kan lage slik lyd. prosessorer lager som nevnt tidligere ikke noe lyd.. hvis den gjør det kommer den nok ikke til å gjøre det så lenge :wink:

BTW: Sitter en hitachi disk i min Dell fra da jeg fikk den også, meget stillegående og bra ytelse etter min mening..

Lenke til kommentar

Hvis du tar ut hardisken og pipelyden forsvinner så vet du heller ikke om det er hardisken. Pipe lydene mine kommer med høy belastning av CPU'en og tar du ut hardisken så har CPU'en ingen belastning.

Okei kanskje det ikke er CPU'en som lager pipelydene, men de varierer med belastningen på CPU'en, og kommer fra området rundt CPU'en. Prøver bare å få frem at sannsynligheten for at det er hardisken er liten.

Står PCen til "Always On" under strømoppsett? I så fall prøv å sett den til

"Laptop"

Lenke til kommentar

Tror jeg har samme lyd i min Dell Latitude D500. Det er en lav pipelyd som så vidt jeg skjønner komer når pcn ikke jobber. Lyden kommer derimot ikke hver gang jeg skrur på maskinen. Har sendt en mail til dell angående dette... venter fortsatt på svar. Tror forresten det er harddisken jeg og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...